Gå til innhold

Alienware verdt prisen?


Anbefalte innlegg

Er det noen som er godt kjent med alienware sine laptoper? Jeg tenkte å spare til en, men vet ikke hvor mye penger det er verdt å legge i det og om jeg trenger den dyreste eller ikke. Er det mye forskjell fra den dyreste til de som er en del billigere? Å er alienware en veldig bra laptop til å spille på, tar den også alt av spill? Gjerne gi meg noen anbefalinger. Om ikke alienware tar jeg gjerne imot andre forslag til hvilke maskiner som er gode til spill da det er det jeg hovedsaklig har tenkt å bruke den til. Jeg ønsker helst en bærbar maskin om det er mulig, men jeg vet jo selv at det er de stasjonære som har best ytelser og plass for spill.

Endret av takenboy9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør tenke på er hvor viktig er det at den er bærbar? Grunnen til dette er ytelse i forhold til pris, da stasjonær er flere mil foran.. Ellers er vel Multicom sine gaming pc'er det rimeligste du får i forhold til ytelse her i norge. På Alienware betaler du litt ekstra for utseende og merkevare..

Lenke til kommentar

Jeg hadde Ailienware i et års tid. Var egentlig vedlig fornøyd, helt til et av skjermkortene takket for seg, og de til slutt klarte og reparere maskinen til døde. (ja jeg fikk igjen alle pengene mine, så ingen fare der)

 

Jeg har nå en multicom PC, og du betaler ganske mye for at det er en ailienware, for designen etc. Så det kommer annpå om det er viktig for deg at den har det merke på seg?

Om ikke, annbefaler jeg heller en Multicom PC, der får du mer for pengene, men da ikke fancy design.

 

Og så er det som han andre her sier, det store spørsmålet er om det er så viktig at det er bærbar (for min del er det plass mangel i en liten leilighet som gjør det til at laptop ble rett valg) for uansett hvordan man vrir og vender på det, så er laptop dyrere enn en stasjonær :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde Ailienware i et års tid. Var egentlig vedlig fornøyd, helt til et av skjermkortene takket for seg, og de til slutt klarte og reparere maskinen til døde. (ja jeg fikk igjen alle pengene mine, så ingen fare der)

 

Jeg har nå en multicom PC, og du betaler ganske mye for at det er en ailienware, for designen etc. Så det kommer annpå om det er viktig for deg at den har det merke på seg?

Om ikke, annbefaler jeg heller en Multicom PC, der får du mer for pengene, men da ikke fancy design.

 

Og så er det som han andre her sier, det store spørsmålet er om det er så viktig at det er bærbar (for min del er det plass mangel i en liten leilighet som gjør det til at laptop ble rett valg) for uansett hvordan man vrir og vender på det, så er laptop dyrere enn en stasjonær :)

 

jeg har litt den samme tingen, leilighet med liten plass. Så laptop føler jeg blir det riktige valget. Noen av dere som har anbefaling på en multicom laptop da? jeg er ikke så godt kjent med disse laptopene og hvilke spesifikasjoner jeg trenger på den for å spille spill som trenger en del plass.

 

Bryr meg ikke så voldsomt mye om design egentlig, så lenge den ikke ser helt rævva ut :D

Endret av takenboy9
Lenke til kommentar

jeg har litt den samme tingen, leilighet med liten plass. Så laptop føler jeg blir det riktige valget. Noen av dere som har anbefaling på en multicom laptop da? jeg er ikke så godt kjent med disse laptopene og hvilke spesifikasjoner jeg trenger på den for å spille spill som trenger en del plass.

 

Bryr meg ikke så voldsomt mye om design egentlig, så lenge den ikke ser helt rævva ut :D

 

Kommer jo litt annpå lommeboka da: http://www.multicom.no/Gaming-laptop/cat-c/c1000042

Der er alle gaming laptopene dems i alle fall, de fleste kan tilpasses og endres på :)

Annbfaler og ha en SSD disk til startup disk, det er ikke tvil om at det er digg! Utseende messig er de veldig enkle og anonyme. Du har backlight på tastaturet, og matte skjermer (tro meg det vil du ha). Men jeg har ingen klager på min, den er god, rask og gjør som den blir bedt om, selv med to skjermkort etc :)

 

Så Alienware ser bra ut, men jeg satt sammen to nesten helt like PC'er, men den fra multicom var hakket bedre, og da kostet ailienware pc'en meg 11 0000 mer. Ta en titt, de har litt for alle prisklasser.

Lenke til kommentar

Kommer jo litt annpå lommeboka da: http://www.multicom..../cat-c/c1000042

Der er alle gaming laptopene dems i alle fall, de fleste kan tilpasses og endres på :)

Annbfaler og ha en SSD disk til startup disk, det er ikke tvil om at det er digg! Utseende messig er de veldig enkle og anonyme. Du har backlight på tastaturet, og matte skjermer (tro meg det vil du ha). Men jeg har ingen klager på min, den er god, rask og gjør som den blir bedt om, selv med to skjermkort etc :)

 

Så Alienware ser bra ut, men jeg satt sammen to nesten helt like PC'er, men den fra multicom var hakket bedre, og da kostet ailienware pc'en meg 11 0000 mer. Ta en titt, de har litt for alle prisklasser.

Kommer jo litt annpå lommeboka da: http://www.multicom..../cat-c/c1000042

Der er alle gaming laptopene dems i alle fall, de fleste kan tilpasses og endres på :)

Annbfaler og ha en SSD disk til startup disk, det er ikke tvil om at det er digg! Utseende messig er de veldig enkle og anonyme. Du har backlight på tastaturet, og matte skjermer (tro meg det vil du ha). Men jeg har ingen klager på min, den er god, rask og gjør som den blir bedt om, selv med to skjermkort etc :)

 

Så Alienware ser bra ut, men jeg satt sammen to nesten helt like PC'er, men den fra multicom var hakket bedre, og da kostet ailienware pc'en meg 11 0000 mer. Ta en titt, de har litt for alle prisklasser.

 

http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-NTSC-95-Matte-Intel-Core-i7-3630QMe-8GBe-240GB-SSDe-DVDRWe-GeForce-GTX-680Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624465

 

Denne frister jo veldig, men prisen er jo ikke akkurat den flotteste jeg har sett. Vil ihvertfall vurdere den. Tror dere det vil være vel så bra å kjøpe en av de andre til noen tusen kroner mindre hvor det står at det er god spillytelse og ikke ekstrem spillytelse? Spiller jo gjerne spill som tar litt plass og vil jo at det skal fungere best mulig. Har en bærbar nå som virkelig ikke er tilpasset for spill, får alltid en feilmelding opp og spillet lukker seg uansett hvilket spill det er nesten. Så leter etter en laptop hvor jeg nesten garantert kan unngå akkurat det. Om jeg ikke vil få problemer med akkurat det med de som koster litt mindre, så gjør det nok ikke om jeg går for en av dem istedet for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...