Gå til innhold

Ny Haswell-basert spill-PC, med komponenter fra gammel


Anbefalte innlegg

Har i skrivende stund en PC bestående av i7 2600, 16GB minne, Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum, Asus Xonar phoebus, 256GB SSD + 2x 3TB, XFX 850W PSU og Noctua cpu-kjøler. Brukes i stor grad til spill, lett avansert fotoredigering (lightroom/photoshop) samt det vanlige surfe/musikk/film. Har lagt litt ekstra penger i skjermkort og kjøler for å holde lyden så lav som mulig. PC-en er koblet til 3 skjermer.

 

Er i stor grad fornøyd med ytelse, men etterhvert har det blitt noen irritasjoner. Liten SSD, problemer med lydutganger (får ikke optisk ut samtidig med 7.1-headset) og et generelt ønske om å rydde og dele opp i to PC-er.

 

Det jeg ser for meg er å bygge en ny PC, og bruke den utelukkende til spill. Har også en oculus rift på vei, og ser for meg at 3 skjermer pluss den vil føre til konflikter. Bruker bare en skjerm til spill uansett (ulik størrelse på skjermene/brede lister). Tar skjermkort og lydkort fra den gamle maskinen, samt hovedskjermen (27"). Overklokker ikke.

 

Den eksisterende PC-en blir brukt til alt annet. Vil fortsatt bruke 3 skjermer, så trenger et billig skjermkort som takler det + fotoredigeringen.

 

Så, da lurer jeg på. Kan noen lage et lite forslag som inkluderer i7 4770k + Noctua-kjøler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å lage litt krøll med en gang her :evil:, for etter å ha lest litt tester av de nye Haswell-CPUene så er det til spilling fint lite / omtrent ingenting å hente på å kjøpe en i7 fremfor en i5. Så gå for en i5-4670k om du vil ha mest for pengene. Med monsterskjermkortet ditt så er det kanskje ikke mulig å gå for en gamer-PC i mATX. Mye artige hovedkort i det formatet til gaming nå.

 

PS: har du noe budsjett forresten? "Mest for pengene" eller "money is no object"?

Lenke til kommentar

Oppgrader SSD og vær fornøyd :)

En ny i5-4670k vil være marginalt raskere i spill, og marginalt tregere til photoshop.

 

Hvis du trenger to maskiner ville jeg nok tatt over skjermkort til den nye.

Til photoshop og lignende kan du godt bare kjøpe et GTX650 eller Radeon 7770 eller tilsvarende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...