Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger man å lære alt vi mennesker har gjort gjennom tidende på skolen?


Anbefalte innlegg

: MIN MENING

 

Trenger man det?

Vi kan utdanne oss til et yrke på 2-4 år, etter 10 års skolegang.. Men at vi må lære mere som norsk, historie, religion, samfunn, geografi etc.. imens de 2-4 åra pågår sjønner jeg ikke så mye av..

 

Jeg sier ikke at det er ufornuftig å kunne mye. Men trenger vi igrunnen all den ekstra kunnskapen?

 

Som f.eks. jeg kommer aldri til å bruke likninger til noe.. Når jeg skal kjøpe noe i butikken, runder jeg opp/ned til nærmeste tier for å så addere dette i hodet.

Selvfølgelig: barneskolen er viktig! Basic kunnskap.

 

Din mening? Post ;)

Endret av Magikarpxx1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger slett ikke alt til hva det nå er du skal arbeide med senere. Det er nok heller ikke meningen. Det handler om å danne et visst grunnlag av allmennkunnskap og bevissthet rundt verden du lever i, uavhengig av hvorvidt du senere vil få direkte bruk for kunnskapen eller ikke. Så kan man selvsagt diskutere i det vide og brede eksakt hva som bør være med i dette opplegget, og hvor omfattende det skal være.

 

Jeg kan likevel nesten garantere deg følgende: En viss andel av det du i dag anser som ubrukelig vil du en dag finne nyttig, og være glad for at du kan det. En del annet vil for alltid føles som bortkastet tid, og til tross for at det er mye som (iallfall for noen) kan være interessant, så er det skremmende mye som går rett i glemmeboka når du er ferdig med det – og hvis du en dag får bruk for kunnskapen, så husker du den ikke.

 

Og bare så det er sagt: Det du ender opp med å lære (hvis du følger med) i f.eks. historie er bare en liten brøkdel av det som har skjedd, og på ingen måte «alt vi mennesker har gjort gjennom tidene». For min del handlet historie langt mer om å lære seg en tenkemåte, enn selve hendelsene. Men det kommer an på læreren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...