Snack Skrevet 8. juni 2013 Skrevet 8. juni 2013 Har vært i USA i fire mnd og brukt mobilen der nede, en med amerikansk simkort og en med norskt simkort. Da jeg kom hjem er det ikke signal på noen av mobilene. Har skaffet meg nytt simkort i håp at det var feilen, men det funket heller ikke. Har også prøvd å gjenoprette til fabrikkinstillinger, men neida. Noen som har vært borti dette før eller vet noe om hvordan jeg får signal her i Norge igjen?
FBEN Skrevet 8. juni 2013 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Det spørs hvilke mobiler det er, og hvor de er kjøpt. Det er ikke sikkert de fungerer i Norge hvis det er amerikanske mobiler. De fleste moderne mobiler fungerer i Norge og USA. Mobilen kan også være låst til et nettverk i USA, f.eks AT&T Endret 8. juni 2013 av FBEN
Flodec Skrevet 8. juni 2013 Skrevet 8. juni 2013 USA bruker en annen GSM-frekvens enn vi gjør. Mange telefoner som blir solgt dekker flere av disse frekvensene, men det kan jo hende du har kjøpt en telefon som ikke dekker de europeiske frekvensene.
Snack Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Skrevet 8. juni 2013 Begge mobilene er kjøpt i Norge, den ene er en LG Optimus 4X HD P880. Det var den jeg brukte T-mobile simkort i når jeg var der nede. Den andre(HTC Hero, er jo ganske gammel) hadde jeg det norske simkortet i hele tiden. Det nye simkortet mitt funker i andre gamle mobiler jeg har :S
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. juni 2013 Skrevet 8. juni 2013 Ring operatørene din. Min stedatter kunne ikke sende sms da hun var tilbake fra USA, PDA en sperre som var blitt lagt inn da hun kom tilbake til Norge. Kanskje det samme har skjedd med deg.
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 8. juni 2013 Skrevet 8. juni 2013 Prøv å gå til APN-innstillingene på telefonen, som du vanligvis finner på mer (under fanen trådløst), mobile nettverk, og navn på aksesspunkt. Prøv å finn et aksesspunkt med samme navn som din mobiloperatør. Eller, du kan gå tilbake til mobile nettverk, og så velge nettoperatør. Du kan da enten velge automatisk, eller velge operatør manuelt. Håper det virker
Snack Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Skrevet 10. juni 2013 Det var telenor som hadde deaktivert simkortet mitt og også sendt meg ett nytt kort som også var deaktivert Tusen takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå