Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Muntlig engelskeksamen


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kommet opp i engelsk, 10ende klasse, i muntlig eksamen. Jeg sliter litt med å finne ut av hvordan jeg skal gå frem del 1 av oppgaven. Den er slik:

 

PART A: Presentation of a known topic; News

News surround us every day. In papers, TV, radio and the internet. Here are some suggestions to work with:

- What makes the news?

- Tabloids

- TV vs. the internet

 

Present this topic in any suitable way you like - using the information you find best. Remember to present your sources. You must also be able to say something about how you worked with this topic.

 

Er helt lost, alt jeg kommer på er for tynt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du starter med er å velge en problemstilling. For eksempel; hva er årsaken til at en sak blir representert på ulike måter i mediene( tv, aviser og internett)?

 

Det jeg tenker du kan gjøre er at du velger deg en sak, for eksempel flommen i Europa. Så ser du på hvordan to ulike aviser dekker denne saken( for eksempel dagbladet som er en tabloidavis og aftenposten, eller andre utenlandske kjente aviser). Da kan du også trekke inn tv og internett for fortelle om likheter og forskjeller på nyhetene man får på tv og internett.

 

Før du selvfølgelig starter så lager du en definisjon på hva nyheter er også kan du fortsette med det jeg skrev ovenfor. :wee:

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Det første du starter med er å velge en problemstilling. For eksempel; hva er årsaken til at en sak blir representert på ulike måter i mediene( tv, aviser og internett)?

 

Det jeg tenker du kan gjøre er at du velger deg en sak, for eksempel flommen i Europa. Så ser du på hvordan to ulike aviser dekker denne saken( for eksempel dagbladet som er en tabloidavis og aftenposten, eller andre utenlandske kjente aviser). Da kan du også trekke inn tv og internett for fortelle om likheter og forskjeller på nyhetene man får på tv og internett.

 

Før du selvfølgelig starter så lager du en definisjon på hva nyheter er også kan du fortsette med det jeg skrev ovenfor. :wee:

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...