Gå til innhold

hjemmeside/portfolio - trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,

har hjemmeside:

exterill.com

 

Ønsker å få til slik at man kan bla gjennom bildene med pil-tastene. Noen som kan hjelpe meg med å få til dette? Setter også pris på om noen kan komme med kritikk/tips på designet generelt (har ikke laget det selv btw).

 

Takk for svar, hilsen Rune Hammerstad

Endret av exterill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

  1. Mange siter har allerede jQuery (mobile) implementert.
  2. Da kan ofte koden reduseres til et par linjer.

Uansett, hvem som greier å skrive den mest kompakte og effektive koden (tenker ikke her på minimalisme i form av antall bytes som er svært viktig på mobile plattformer) så er jsbin en glimrende ressurs, der det bare er å laste inn JavaScript bibliotek og teste.

 

Har noen testet om det er mulig å få til dette med et par linjer kode i det enda mer minimalistiske Js biblioteket http://xuijs.com/?

 

Redigert skrivefeil etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jQuery pluss kompakt kode tar gjerne større plass enn mindre kompakt kode uten jQuery, og kan derfor virke mot sin hensikt.

 

Svært enig i det om du skal ha enkle siter / applikasjoner som krever minimalt antall bytes på for eksempel mobile plattformer.

 

Derfor nevnte jeg også XUIJS biblioteket på slutten av min siste post som skal være enda mer kompakt enn jQuery mobile så vidt jeg vet. Til større siter kommer man ikke utenom et eller flere JS bibilioteker. Da kan kanskje XUIJS være et kompromiss om det er mulig få det til med få linjer kode med det absolutt minimalistiske biblioteket.

 

Men kreves absolutt minimalisme er jeg enig med deg at det beste kan være å kode alt selv, særlig om man behersker moderne JavaScript med eventlisteners, closures etc.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...