Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Min Volvo V40 begynner å få litt overflaterust nå, og jeg ønsker å ta rusten da den ikke er særlig pen:) Hehe!

 

Det er litt rust i hjulbuene og litt noen andre steder (ikke mye).

Jeg tenker å pusse bort rusten med sandpapir (grovt først, så fint), for så å ha på noe middel (rustmiddel) og lakk. Bilen er svart, så finner nok en lakk som passer greit. Er ikke så veldig nøye om det blir litt fargeforskjell, bare det blir finere enn rusten. Noen som har gjort dette og som har noen synspunkter på hva jeg bør gjøre. Noen tips til rustmiddel?

 

I hjulbuen bør jeg kanskje legge en list eller noe? Blir det fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale at du får pusset bort all synlig rust utvendig og innvendig, så kan du legge på Ferrobet, den virker veldig bra, når den er tørket og klar så kan du lakke sort, og til slutt noen lag med klarlakk.

 

For bedre beskyttelse av hjulbuer kan jeg anbefale å sette inn fettlister som beskytter veldig bra mot steinsprut og dermed fremtidig rustangrep, vet ikke om de selges løst i butikker, men jeg har fått påsatt min ved antirustbehandling.

 

Ferrobet står det litt om her: http://farvehandel.no/no/forsiden/nyheter/ferro-bet-rustfjerner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...