Saulomo Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Jeg er 18 år og aldri vært i arbeid. Jeg fant nylig ut at jeg måtte skaffe meg jobb i sommer (juni-september), og er klar over at jeg er sent ute. Planlegger å søke til samtlige butikker i nærområdet så snart eksamensperioden er over, men lurer på hva normen er: ringer jeg daglig leder før jeg søker og spør om det i det hele tatt er aktuelt/behov, eller sender jeg bare inn en søknad? Jeg har ellers gode karakterer og lite fravær, så det skal ikke gå på det. Endret 29. mai 2013 av Saulomo
Vertical^ Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Du kan gjerne ringe inn og forhøre deg, men det aller beste er faktisk å besøke butikken personlig, enten med søknad, eller komme uten for å prate med daglig leder. Å møte opp personlig gir et veldig godt inntrykk. Vær positiv og engasjert når du er der, og vis interesse 1
Saulomo Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Skrevet 29. mai 2013 Du kan gjerne ringe inn og forhøre deg, men det aller beste er faktisk å besøke butikken personlig, enten med søknad, eller komme uten for å prate med daglig leder. Å møte opp personlig gir et veldig godt inntrykk. Vær positiv og engasjert når du er der, og vis interesse Takk for svar! Hva med tidsaspektet: er sjansene mine veldig små når jeg er såpass sent ute? Ser at det stadig kommer inn nye plasser på finn.no, men dette er ofte for jobber som krever/ønsker søkere med tidligere arbeidserfaring innenfor et spesifikt felt.
Vertical^ Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 Sent ute er du, men det er også derfor det kan være en fordel å møte opp personlig. Vær litt iherdig og bestemt. Du må sørge for at du får prate med daglig leder/sjef, og at du ikke gir en eventuell søknad til en deltid/heltid, for da går den garantert i glemmeboka. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå