Gå til innhold

Ulik kilde, LYD/BILDE, inn på forsterkeren: HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Pioneer VSX-LX51 forsterker hvor jeg har koplet til BOXEE BOX og en digital radio i tilegg til en Digital dekoder (parabol). Jeg vil gjerne få bildet i fra dekoderen (HDMI via forsterkeren til TV-en) samtidig som jeg hører på radio/musikk i fra radioen/BOXEE BOX (optsik signal inn på forsterkeren). Altså optisk lyd inn på sorround-forsterkeren og bilde inn (for så ut til TV) via HDMI = veksle mellom lydkildene uten at bildet på TV-en blir borte.

 

For problemet er at så snart jeg velger optisk kilde på forsterkeren så mister jeg bildet fra HDMI-en inn på TV-en!

 

Kikk på bildet, slik er det koplet.

 

 

Fjelljegeren

 

 

post-187724-0-22050400-1369755842_thumb.jpg

Endret av fjelljegeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om din kan velge samme HDMI-inngang på to forskjellige innganger.

Min LX86 kan hvertfall det.

 

Det du gjør da er å gå inn i System Setup Menu -> Input Setup, velger en Input, eks. "DVR1", setter Digital In til OPT 2 og HDMI Input til Input-2.

Du skal da få lyden fra boxee sammen med bildet fra dekodern når du setter recievern i DVR1.

 

Så velger du en annen Input, eks. "DVR2", og setter Digital in til OPT 3 og HDMI Input til Input-2.

Da skal du få radio sammen med bildet fra dekodern på DVR2.

 

Håper det fungerer :)

Endret av Mats E.
Lenke til kommentar

post-187724-0-51643400-1370272658_thumb.gif

Vet ikke om din kan velge samme HDMI-inngang på to forskjellige innganger.

Min LX86 kan hvertfall det.

 

Det du gjør da er å gå inn i System Setup Menu -> Input Setup, velger en Input, eks. "DVR1", setter Digital In til OPT 2 og HDMI Input til Input-2.

Du skal da få lyden fra boxee sammen med bildet fra dekodern når du setter recievern i DVR1.

 

Så velger du en annen Input, eks. "DVR2", og setter Digital in til OPT 3 og HDMI Input til Input-2.

Da skal du få radio sammen med bildet fra dekodern på DVR2.

 

Håper det fungerer :)

 

Akkurat, problemet er at jeg ikke kan velge samme HDMI-input for både DVR1 og DVR2 :-( Men jeg har bestilt denne i fra komplett.no og kan da veksle mellom kildene inn på TV-en. Har Logitech Harmony One og da enkelt å programere slik en vil ha det :-)

 

Fjelljegeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...