Gå til innhold

Billig og bra, gjerne brukt videokamera til "nettserie"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og noen kamerater har tenkt å filme en "spillserie" i sommer, dette vil innebære diverse (leke)gevær, (leke)pistoler osv.

 

"Problemet" er at jeg kun for øyeblikket har et ganske brukt Samsung FullHD kamera fra 2009, dette fungerer, men er veldig godt brukt for å si det sånn å har kanskje ikke alle mulighetene for det vi trenger. Det vi må ha er;

mikrofoninngang, gjerne XLR, men begge hadde vært flott

må ta opp i 1080i eller høyere, vi vil gjerne ha kvaliteten på topp om vi skal la litt tid gå inn i prosjektet

helst ta opp på SD kort, men kasettkamera fungerer også (ingen problem med å ta opp på FW :wee: )

og sist, kan ikke koste "alt" for mye.. gjerne alt fra 0 til 7000, men oppover der må utstyret være nytt da jeg egentlig ikke vil betale så mye for noe brukt.. utstyr som følger med er bare positivt.

 

Om noen vet av noen tips for kamera av denne typen, rop ut! Jeg har renska Finn, men har bare funnet eldre kamera (2005-6) der de kanskje er 1080i, men heller er en oppscala 720.

 

Dette vil også personlig bli brukt for fototgrafering, da det er jeg som må punge ut for dette, jeg trenger uansett et nytt videokamera, og har ikke akkurat brukt konfirmasjonspengene på noe spess.

 

Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, men kom selvsagt på flere ting da jeg var på skolen idag..

 

manuell fokus, dette fordi jeg vil ha mer kontroll over bildet

XLR er selvfølgelig ikke nødvendig, aner egentlig ikke hvorfor jeg tok det med.

mulighet for opptak i 60fps, trenger ikke være 1080p, 720p 60fps holder

mulighet til ekstern skru-på linse, sånn som vidvinkel, fisheye osv.

alt som finesser, doble SD kort plasser, osv er bare +

 

om det går litt over 7000 har ikke noe å si, var bare at om det skulle gå over 7000, vil jeg helst at det er nytt

Lenke til kommentar

Et Canon DSLR eller en Panasonic GH3. De skulle klare det meste du nevner.

Du kan jo kjøpe kamera huset. :xmas: så kan de kompisene dine som setter så høye krav betale for objektiver og diverse. :yes:

Men da er det også mye å lære seg hvis du ikke har filmet med DSLR før.

 

Mange valg som er litt under budsjett prisen din.

Canon EOS 600D m/Sigma 17-70mm C OS HSM 6 595,-

Canon EOS 650D Hus 4 780,-

Canon EOS 700D m/18-55mm IS STM 6 190,-

Canon EOS 60D m/Sigma 17-70mm C OS HSM 7 695,-

Canon EOS 100D Fra 4 785,- uten objektiv.

Lenke til kommentar

Hallo igjen..

 

Tenkte faktisk litt på DSLR, men dette mest fordi de som regel har mer manuelle instillinger enn videokamera til samme prisen. Får vel ta et valg.

 

Er nok ikke kompisene som er så kresne, er vel bare meg som vil se professjonell ut ;) men regner med med en røde mikrofon, speilrefleks og en ordntli rig (med follow focus og annet leketøy) vil se like professjonelt ut (merk, å se professjonel ut er ikke noe å sortere ut kamera etter, å få mer for penga går laaangt fram enn det)

 

Rekker ikke se på så mange av tipsa (da jeg er på mobilen) men kommer selvsagt tilbake når jeg finner ut mer

 

Også, skrivefeil = mobil

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kom veldig seint tilbake her, men har leita litt, og fant en som solgte Canon XA10 for 10k, pluss ekstra batteri og 64GB minnekort (128GB i total) Er dette fortsatt et bra kamera, eller begynner det å bli utdatert, og kanskje ikke er verdt 10k lengre? (i det lange løp) I såfall, er det noen kamera på markedet som er like bra/bedre og nyere enn dette, og koster maks 10k?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...