Gå til innhold

Trøbbel med nytt skjermkort Nvidia quadro fx4000


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som bruker nvidia quadro fx4000 skjermkort her?

Jeg kjøpte et nå for å bruke det til videorendring. og forventet å få litt mer fart på sakene :) og det gjorde jo susen det, men pc`n ble forferdelig ustabil..

 

Monterte kortet og hadde lastet ned nyeste driver på forhånd.. Når kortet var satt inn, så bootet jeg opp og la inn nyeste driver,,

Alt så bra ut den første timen.. men så begynte problemene.

Skjermen fliremt litt og gikk så i sort.. kom så tilbake med en feilmelding om at skjermkort driver hadde sviktet, men var nå fikset..

Dette kom og gikk flere ganger i timen.. neste dag stoppet hele pc`n opp og fikk ikke startet den opp.. men heldigvis har jeg Acronis backup.. så jeg satte i gang en system recovery.. men det "kræsjer" hver gang :( pga skjermkortet,, Så jeg mistet alt på C: partitionen .. men etter flere timers forsøk med å legge inn windows 7 pro så har jeg nå fått det hele opp å gå igjen.. men pc`n slår seg av flere ganger i timen ennå.. Meget ustabilt !!

Googlet en del fra en annen pc, og funnet ut at dette er et typisk problem for dette skjermkortet, men har ikke funnet en løsning.. noen tips ??

 

Maskinvare på aktuell pc:

ASUS hovedkort (P8Z68)

Prosessor: I7-2600 (3,4Ghz)

Minne: 16 GB

Primary disk: SSD fra Corsair

samsung disker til raw film, render disk.

Vannavkjøling fra Corsair..

psu 850w

 

Software: Sony vegas 11 til film edit og adobe lightrom til foto.

 

Har nå tatt ut skjermkortet og satt tilbake EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA.. alt fungerer fint nå, men skulle nå gjerne ha brukt FX4000 kortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...