Gå til innhold

Problem OC nvidia GTX570 SLI


Anbefalte innlegg

har ett rart problem med min OC av 2xGTX570 i SLI, med min foreløbige max oc så fungerer det kjøpefint og stabilt (til nå) i de spillene jeg har testet samt AIDA64 Extreme gpu stress test (kjørt 30-45min før, og 15min i dag), men så fort jeg starter opp Furmark på 15min 1080p så kræsjer den etter 1-3min hver gang, litt varierende etter hvilken spenning jeg setter (dette kan jo være tilfeldig også)

 

er Furmark så mye mer krevende? og den BSOD jeg får når der kræsjer er 0x116, etter det jeg har funnet på nett så er dette ett OC+SLI problem som regel, er det noen spenninger på ett Ivy Bridge oppsett jeg kan øke/senke for å prøve å gjøre det stabilt i Furmark eller må jeg nødt til å senke oc'n? (virker fint uten OC på skjermkort)

 

PS! Har prøvd å klokke ned CPU til standard, hadde ingen påvirkning)

 

Specs:

Asus P8Z77-V Pro

Intel i7 3770k @ 4,4GHz (Ek cpu blokk)

2xG.Skill Triden 2400MHz X.M.P. (kjører på 2400MHz)

2xAsus nVidia GTX570 DCII (Ek fulldekkende vannblokker)

Chieftech 950W Bronze Nirto Series PSU

Vertex 4 SSD

WD Green 500GB HDD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liten oppdatering, var dønn stabil mens jeg kjørte utallige runder på ekstreme på 3Dmark i dag, men når jeg spilte en 30-40min med tomb raider nå så klikket spillet......kan det være de nyeste driverene til skjermkortet? hang seg ikke for en uke siden hvertfall

Lenke til kommentar

Har du prøvd å øke volt på gpu.?

 

Enkelte spill hos meg krever at jeg f.eks kjører cpu på 1,45v kontra 1,41 for ikke å få bsod.

 

Tror du nesten bare må prøve deg frem.

Prøve å senke core litt f.eks.

 

ja har prøvd å øke og senke volt, fjerne cpu oc helt, samt sette ram på lavere mhz enn de er laget for, ingenting ser ut til å hjelpe, men virker som kortene har blitt mer ustabile etter siste driver oppdatering?

Lenke til kommentar

default clock er de bånnstabile, merkelig nokk så er alt over 800MHz ustabilt i furmark 1080p 15min benchmark (som jeg har funnet til nå), men får prøve å rulle tilbake driverene og teste igjen, vurderer også å bare overklokke ett og ett kort og se om det gjør noe forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...