Gå til innhold

Fallout 3


Anbefalte innlegg

Det er ikke sikkert at det er så mange som kjenner til Fallout serien, men den kan anbefales på det sterkeste. Gameplayen er enorm. Noen klager over at grafikken er 1995, men da har de gått glipp av poenget med spillet. Nå ble Fallout 2 lansert i 1998, og fremdeles lever forumet på Interplay sine sider godt. Der går det rykter om at Fallout 3 er under utvikling.

 

Derfor denne tråden: er det noen som vet noe mer om Fallout 3?

 

Ellers så kan jeg anbefale at dere prøver ut særlig Fallout 1 og 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joa.. har prøv fallout litt.. tror faktisk jeg har det.. :/ er ikke sikker.. eller så hadde jeg det på den gamle pc'n.. spilte det ikke så mye.. men spilte det litt.. det var ikke det helt store.. litt vanskelig også! liker ikke sånne "tenke spill" hvis ikke poenget er å blåse vekk flest mulig folk, så er ikke jeg med på det! :p neida, så ille er det ikke, men jeg var ikke helt begeistra for det, men jeg kjenner mange som digger det...

Lenke til kommentar

FallOut 1 og 2 er uten tvil, ifølge meg, de beste Rollespillene gjennom alle tider.. Aldri brukt så mye tid på noen spill som disse 2. Helt utrolig. Skal ikke skrive stort mer om det, for ca halvparten av Postene mine her på Forumet er om FallOut tror jeg :wink:

 

Uansett! Til Topic:

Fallout 3 er under utvikling under navnet Van Buren. Gleder meg som en unge til jul til dette spillet :woot: Men er nok mange år til det kommer ennå...

Finner en del om det HER

Lenke til kommentar
joa.. har prøv fallout litt.. tror faktisk jeg har det.. :/ er ikke sikker.. eller så hadde jeg det på den gamle pc'n.. spilte det ikke så mye.. men spilte det litt.. det var ikke det helt store.. litt vanskelig også! liker ikke sånne "tenke spill" hvis ikke poenget er å blåse vekk flest mulig folk, så er ikke jeg med på det! :p neida, så ille er det ikke, men jeg var ikke helt begeistra for det, men jeg kjenner mange som digger det...

 

jeg vet hvordan det er, starten på begge fallout spillene er helt elendig.. det er vanskelig, vanligvis har du også satt sammen en character som er dårlig på det meste og starten er i tillegg kjedelig og ikke noe som inspirerer til å komme videre i spillet. når du er kommet forbi starten, jeg bruker 15-30 min på dette når jeg spiller, begynner morroa.

Lenke til kommentar
Ein kamerat av meg elsker fallout, han sa at dei hadde begynt på fallout 3 ihvertfall...:)

 

Har hørt at det er en del concept tegninger ute å flyr... Har ikke sett noen av dem enda.

 

Ellers er det kult å se at det er noen her som spiller Fallout. Hvilket av de to synes dere er best? Og er det noen som har prøvd Fallout Tactics her. Har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Ein kamerat av meg elsker fallout, han sa at dei hadde begynt på fallout 3 ihvertfall...:)

 

Han spiller sikkert Fallout Tactics. Det er ikke Fallout 3.

 

Ellers er det kult å se at det er noen her som spiller Fallout. Hvilket av de to synes dere er best? Og er det noen som har prøvd Fallout Tactics her. Har ikke prøvd det selv.

 

jeg spilte 2'eren først og likte det mye bedre enn eneren, eneren er forresten blant de beste spillene jeg har spilt også.

Lenke til kommentar
Litt of-topic her, menmen :)

 

Hva handler egentlig fallout spillene om ? Hadde vært fint om noen gadd å skrive noen linjer, for jeg har ikke testa de spilla før.

 

det er turbaserte rollespill, du utvikler en character og får experience og har enormt med skills og slikt du kan lære deg - likevel er lvl systemet veldig enkelt å sette seg inn i.

det som skiller dette ifra alle andre slike spill jeg vet om er at dette foregår i fremtiden etter en atomkrig, det er veldig mange våpen, de er veldig varierte og volden er ekstrem.

gameplayet er også veldig bra, spillet er stort og tar lang tid og spille gjennom og det kan "runnes" gang på gang, når du først har kommet igang er det nesten umulig å løsrive seg, "bare en time til" har jeg sikkert sagt til meg selv tusener av ganger når jeg spilte de spillene.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting i fallout 2. Har en mann som er ganske skilled nå men jeg får ikke sånn sikte på våpnene, så jeg kan ikek sikte på hodet osv... noen som vet hvordan jeg får det til?

 

høyre klikk på bilde av våpenet ditt i midten nede på skjermen, du vil da få en prikk i boksen og det vil koste en ekstra AP og skyte. skyt vanlig på folk så får du frem en meny der du kan velge utvalgte kroppdeler å ødelegge. hvis du har valgt fast shot trait så har du desverre mistet denne muligheten, jeg anbefaler du laster ned en cheat og fikser på det isåfall. det er ikke gøy å spille med mye juksing, men det er verre å måtte lide for de feilene du gjorde helt i starten når du gjorde masse tabber med å lage characteren, det gjorde jeg de første 5 gangene jeg spilte det :p .

Lenke til kommentar
Litt of-topic her, menmen :)

 

Hva handler egentlig fallout spillene om ? Hadde vært fint om noen gadd å skrive noen linjer, for jeg har ikke testa de spilla før.

 

Det er også verdt å få med seg at du kan spille disse spillene svært mange ganger, med forskjellige karakterer, for å få helt nye opplevelser av spillet. F.eks er tilgang til forskjellige miniquests avhengig av hvor heldig (Luck i karakteroppbyggingen) du er, og også hvor mye intelligens karakteren har, samt hva du har gjort tidligere i spillet. Spillet utarter seg i en verden X år etter atomkrig, hvor du begynner med en hovedquest. Det er vanskelig i begynnelsen, når karakteren gjerne er svak, men blir gøyere og gøyere etterhvert som du spiller. Jeg har nettopp klart hovedquesten for første gang i FO2, og fortsetter å spille på miniquests. Deretter skal jeg begynne på nytt med en totalt ny karakter basert på lite styrke og mye INT, og speach abilities. Blir aldri ferdig med dette spillet...

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig Fallout 2 best, men det er kun fordi Fallout 2 har en del kjekke ting som Fallout 1 ikke har, som f. eks. den knappen som gjør at folk flytter seg et par tiles. Mangel på denne funksjonen gikk litt hardt ut over Ian i 1'eren ja :D. Når det gjelder Fallout 3, er jeg egentlig ganske skeptisk. De fleste folkene som arbeidet med Fallout 1 og 2 har jo sluttet i Interplay/BlackIsle nå. Det blir spennende å se hva "Obsidian Games" klarer å utrette (Feargus Uruqhart, Chris Avellone), og Troika har jeg også store forhåpninger til :).

Lenke til kommentar

Kjøpte Fallout 1 billig fra Play.com - men har ikke spilt det etter at det stoppet opp i en bygning hvor vi (jeg og en kar jeg plukket opp i den første leiren) firet oss ned et par etager og ikke kom videre, for så å være så dum at jeg presterte å sprenge meg selv i luften med dynamitt jeg ikke forsto hvordan jeg skulle bruke (ingen manual fulgte med i coveret, er kanskje en PDF på CD'en, men jeg foretrekker papir). Synes systemet var helt krøkkete, for å være helt ærlig. men så er jeg ikke spesielt vant til 3rd person view.

Lenke til kommentar

Tror du mener et av vaultene. Husker ikke helt hvordan det var igjen, men du finner et tau i en annen by som du skal bruke der....

 

Når det gjelder dynamitten må du først aktivere den i inventory. Da "spretter" den til top av inventory. Så må du kaste den fra deg. Til å kaste og aktivere/bruke klikker du med høyre museknapp for å få opp hurtigmeny.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...