Gå til innhold

Turbo ikke mulig på P67 Sabertooth og i7 2600k


Anbefalte innlegg

Etter å ha installert en ny harddisk, har jeg ikke lenger muligheten til å endre turbo ratio i bios.

Oppsettet mitt er som følger:

Asus P67 Sabertooth

Intel i7 2600k (bios detekterer den som en 2600k, så det skulle ikke være noe problem)

Gtx 580

2 stikker med Corsair vengeance 4GB spesifisert for 8-8-8-24 timings.

Corsair HX 750w strømforsyning.

 

Problemet mitt er at maskinen vil ikke boote opp etter å ha gjort noen form for overclocking i det hele tatt. Ikke det at jeg kan overklokke siden det ikke er mulig å stille turbo, men endrer jeg noe som helst fra default som f.eks. Ai overclock tuner til default til X.M.P (som jeg har kjørt i 1.5 år uten problemer nå) vil ikke maskinen POSTe og jeg må resette bios igjen.

 

Jeg har kjørt samme versjon av BIOS hele tiden, og resatt bios utallige ganger. Videre har jeg byttet om på ram-modulene (prøvd ulike etc.)

Det jeg i utgangspunktet skal ha (og som jeg har hatt i 1.5 år siden i dag) er noe lignende det her:

b7134l.jpg

 

Det er her jeg ikke har mulighet til å still hverken Turbo ratio eller By all cores osv. Til og med når jeg er i basic versjonen av bios der du kan velge mellom type strømsparer, balansert og høy ytelse, og velger høy ytelse, kommer det heller ingen POST og maskinen booter ikke.

 

Hva kan feilen være, og hvordan kan jeg evt. fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...