Gå til innhold

D-Link DWA-160 sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har brukt en D-Link DWA-160 i snart 2 måneder på min stasjonære PC helt uten problemer, rett og slett fordi jeg ikke gidder å strekke en kabel igjennom hele huset. Om kvelden før jeg legger meg bruker jeg alltid å slå av PCen, eller sette den i hvilemodus, hvilket jeg også gjorde før natten som var.

Når jeg våknet i dag tidlig og skulle vekke PCen min, virket ikke alt helt som det skulle. Den var på, men skjermen viste bare svart. Da jeg kom hjem fra jobb i dag, og skrudde på PCen igjen - den hadde tydeligvis skrudd seg av, fikk jeg melding om at PCen hadde kræsjet mens jeg var borte, i en såkalt bluescreen.

Reboota og alle programmer begynte å slå seg på som vanlig, men merka at både spotify samt steam ikke hadde internett-tilgang. Siden min D-Link DWA-160 står og lyser tenkte jeg at det bare var å trykke på D-Links egen Wireless Connection Manager og fikse dette. Når jeg trykket fikk jeg ingen respons, ei heller på Windows egne nettverks- og delingssenter. Dro derfor selve USB-sticken ut av adapteren som følger med, og plutselig reagerte programmene. De dukket raskt opp, før de forsvant igjen.

Når jeg ikke har USB-sticken koblet i har jeg mulighet til å åpne Wireless Connection Manager, men så snart jeg putter sticken i adapteren, så slutter programmet å svare. Merker at det samme gjelder oppgavebehandling.

Begynner derfor å tro at denne lille sticken er roten i alt vondt.

Derfor spør jeg dere, kjære sakkyndige, om dere har erfaringer eller kunnskap til å hjelpe meg ut av min lille knipe. Vil gjerne at PCen skal fungere og ha internett via denne D-Link DWA-160.

Klarer ikke å finne svar på dette noen steder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å slette driveren og programvaren til adapteret. For å slette driveren høyreklikker du på "Datamaskin" på startmenyen og velger "Egenskaper" og der etter "Enhetsbehandling". På enhetsbehandling vil D-Link DWA-160 ligge under "Nettverksadaptere (eller noe slikt)", høyreklikk igjen og velg avinstaller.

Programvaren til adapteret kan du slette via "Legg til/fjern programmer".

Når du har slettet driver og programvare så kan du prøve å installere det igjen.

Skulle det ikke virke så er adapteret ditt ødelagt. Jeg har en D-Link DWA-140 som bare sluttet å virke fullstendig med stort sett de samme symptomene som du beskriver, bare at jeg sporadisk kom meg på nett med ekstremt redusert hastighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...