Gå til innhold

Svale.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene av svalen er helt unike flotte :) , men på grensen til dyremishandling..jeg har kommentert det før .

Antagelig har denne svalen fått seg en stor smell i hodet og ikke vært i stand til annet enn å være modell :hm:

Det er ingen kritikk mot deg personlig Tor, men når slike hendelser oppstår, så er det langt fra naturlig at en fra denne spesielle flygeferdige rasen reagerer slik...

Flotte bilder uansett, og vi har tross alt blitt beriket av noen enormt uvanlige og sjeldne bilder..takk Tor :)

Lenke til kommentar

Bildene av svalen er helt unike flotte :) , men på grensen til dyremishandling..jeg har kommentert det før .

Antagelig har denne svalen fått seg en stor smell i hodet og ikke vært i stand til annet enn å være modell :hm:

Det er ingen kritikk mot deg personlig Tor, men når slike hendelser oppstår, så er det langt fra naturlig at en fra denne spesielle flygeferdige rasen reagerer slik...

Flotte bilder uansett, og vi har tross alt blitt beriket av noen enormt uvanlige og sjeldne bilder..takk Tor :)

Hei Terje og takk for tilbakemelding og din omsorg for fuglen det gleder meg,eg tror som du den nok var litt omtåket,hadde fløyet på vindu.

Og var litt betenkt mens eg tok bilder,men behandlet svalen med forsiktighet og respekt,er glad i fugler. :)

Oppfatter ikke det du skriver som kritikk, var og litt betengt på og legge bildene ut for ikke og sette ideer i hode på andre om å direkte fange fugler og prøve på noe liknende. :hmm:

Er heldig bor innimellom trær runt meg,fikk lyst og nevne eg har tre duepar som har reir rett ved huset,det eine i ett grantre som står 5 meter fra huset, og går eg opp på garasjetak ser eg rett inn i reiret og ikke nok med det har en Trost bygd reir 2 meter høyere opp i samme tre.ett par har reir i en tuja som står tett til terasen,om eg står på terasen kunne eg ha brekt greiner til siden og sett rett inn til reir,det tredje paret er litt lengre fra og i kant på eiendomen,samt andre reir runt i dei fleste trær,et gledens fugleliv runt meg :) :).

God helg Terje

Mvh

Tor

Lenke til kommentar

Det som engasjerer meg mest med dette bildet er noe av det Terje er inne på - det føles veldig unaturlig og litt uhyggelig å se en svale i slike sterile omgivelser...., men det kan jo i seg selv gi bildet en ekstra dimensjon som setter tankene i sving. Og forresten - svaler er ikke i stand til å lette fra bakken for egen maskin, så den trenger ikke ha vært så veldig ør i toppen selv om den fant seg i dette - men sikkert ganske stressa av både kolisjonen og fotoseansen, vil jeg tro... :hm: .

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Det som engasjerer meg mest med dette bildet er noe av det Terje er inne på - det føles veldig unaturlig og litt uhyggelig å se en svale i slike sterile omgivelser...., men det kan jo i seg selv gi bildet en ekstra dimensjon som setter tankene i sving. Og forresten - svaler er ikke i stand til å lette fra bakken for egen maskin, så den trenger ikke ha vært så veldig ør i toppen selv om den fant seg i dette - men sikkert ganske stressa av både kolisjonen og fotoseansen, vil jeg tro... :hm: .

Takk for tilbakemelding og dine tanker,eg sitter med bare gode minner om svalen,det ble tre bilder mens den fløy fra sted til sted,eg så fort att eg her ville kunne sitte med mange gode bilder av en flyvende svale og svale i sterile omgivelse,samt bildene ville blitt meget gode da den flaksett seint med vingene fra sted til sted,her eg bor er der svaler i mange bygninger og eg har ikke sett det så klart før,har tilbringt mange timer i bygningene for og prøve og ta bilder mens dei flyr,nevner det da eg undrer litt på dette? skriver dette for og vise eg tok hensyn til fuglen.

 

Nevner dette da eg så den verkeligt stresset i vei når eg tok bilder av den mens den fløy og tok ikke fler av den grunn,eg kunne og sett gjennom bildene på pc og tatt nye bilder og opptimalisert dette,.

Men klart svalen følte nok ikke det var behageligt..

Takk for opplysningen om att dei ikke kan lette fra bakken. :)

Mvh

Tor

Lenke til kommentar
Det som engasjerer meg mest med dette bildet er noe av det Terje er inne på - det føles veldig unaturlig og litt uhyggelig å se en svale i slike sterile omgivelser...., men det kan jo i seg selv gi bildet en ekstra dimensjon som setter tankene i sving. Og forresten - svaler er ikke i stand til å lette fra bakken for egen maskin, så den trenger ikke ha vært så veldig ør i toppen selv om den fant seg i dette - men sikkert ganske stressa av både kolisjonen og fotoseansen, vil jeg tro... :hm: .
Takk for tilbakemelding og dine tanker,eg sitter med bare gode minner om svalen,det ble tre bilder mens den fløy fra sted til sted,eg så fort att eg her ville kunne sitte med mange gode bilder av en flyvende svale og svale i sterile omgivelse,samt bildene ville blitt meget gode da den flaksett seint med vingene fra sted til sted,her eg bor er der svaler i mange bygninger og eg har ikke sett det så klart før,har tilbringt mange timer i bygningene for og prøve og ta bilder mens dei flyr,nevner det da eg undrer litt på dette? skriver dette for og vise eg tok hensyn til fuglen.Nevner dette da eg så den verkeligt stresset i vei når eg tok bilder av den mens den fløy og tok ikke fler av den grunn,eg kunne og sett gjennom bildene på pc og tatt nye bilder og opptimalisert dette,.Men klart svalen følte nok ikke det var behageligt..Takk for opplysningen om att dei ikke kan lette fra bakken. :)MvhTor

 

Jeg skjønner at du har hatt omtanke for fuglen og du tydeligvis heller ikke påført den ytterligere stress ved fotograferingen :) Det må jo har vært en spesiell opplevelse, dette, å komme så nær en flyvende svale, og bildene er jo veldig flotte - det fikk jeg visst ikke sagt i sta :)

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...