Gå til innhold

Hvilke, om noen, av dødssyndene bryter du?


Gjest medlem-82119

  

68 stemmer

  1. 1. Hvilke av dødssyndene bryter du?

    • Hovmod
      32
    • Grådighet
      38
    • Begjær
      44
    • Misunnelse
      43
    • Fråtseri
      40
    • Vrede
      28
    • Latskap
      61
    • Ingen
      4
    • Vet ikke
      2
    • Vil ikke svare
      2


Anbefalte innlegg

I 1 Joh 5:16 nevnes "synd som fører til død" to ganger, det som menes er åndelig død ikke fysisk død.

 

Et annet sted som belyser dette er Ef 2:1-5 "Dere var en gang døde på grunn av misgjerningene og syndene deres. ..... Men Gud er rik på barmhjertighet. Fordi han elsket oss med så stor en kjærlighet, gjorde han oss levende med Kristus, vi som var døde på grunn av våre misgjerninger."

 

Her ser du at kristne pga. synd var døde (som resten av verden), men er blitt gjort levende av Gud.

 

Ser du sammenhengen ?

 

Det er derfor Jesus Kristus sier "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø." (Joh 11:25)

 

De kristne har "gått over fra døden til livet" (Joh 5:24)

Nå leser jeg ingen steder at det åndelig død, det er ikke engang hintet til det.

Jeg leser bibelen som den er skrevet, i guds ord, og har ikke rett til å legge til mine egne tolkninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal det stå noe i 1 Joh 5:16 om åndelig død? eller står det et annet sted jeg ikke vet om?

I 1 Joh 5:16 nevnes "synd som fører til død" to ganger, det som menes er åndelig død ikke fysisk død.

 

Et annet sted som belyser dette er Ef 2:1-5 "Dere var en gang døde på grunn av misgjerningene og syndene deres. ..... Men Gud er rik på barmhjertighet. Fordi han elsket oss med så stor en kjærlighet, gjorde han oss levende med Kristus, vi som var døde på grunn av våre misgjerninger."

 

Her ser du at kristne pga. synd var døde (som resten av verden), men er blitt gjort levende av Gud.

 

Ser du sammenhengen ?

 

Det er derfor Jesus Kristus sier "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø." (Joh 11:25)

 

De kristne har "gått over fra døden til livet" (Joh 5:24)

Nå leser jeg ingen steder at det åndelig død, det er ikke engang hintet til det.

Jeg leser bibelen som den er skrevet, i guds ord, og har ikke rett til å legge til mine egne tolkninger.

 

Når Ef 2:1 sier "Dere var en gang døde på grunn av misgjerningene og syndene deres" og Kol 1:13 sier "Dere var døde på grunn av misgjerningene" tror du det menes at de tidligere var fysisk døde ? Selvfølgelig menes det at de tidligere var åndelig døde !

 

Se her,

 

På grunn av synd/skyld er hel verden åndelig død og kan ikke oppleve Guds kjærlighet. Jesus Kristus har kommet inn i verden for å ta bort hver enkelts synd/skyld, så hver enkelt kan bli åndelig levende og oppleve Guds kjærlighet.

 

Et eksempel fra GT: Gud sier til Adam "Du må gjerne spise av alle trærne i hagen. Men av treet til kunnskap om godt og ondt må du ikke spise. For den dagen du spiser av det, skal du dø"

 

Døde Adam fysisk den dagen han spiste av dette treet ? Nei, den dagen døde han åndelig !

 

Et eksempel fra Jesus Kristus:

 

Matt 8:21 "En annen, en av disiplene, sa til ham: «Herre, la meg først få gå hjem og begrave min far.» Men Jesus svarte: «Følg du meg, og la de døde begrave sine døde."

 

Mener Jesus Kristus at det er de fysisk døde som skal begrave disipelens far ? Nei, han mener de åndelig døde skal begrave disipelens far.

 

Hvordan kan du hevde at det ikke engang hintet til de åndelig døde i bibelen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Du glemte den viktigste: http://en.wikipedia....iki/Eternal_sin

 

http://www.blasphemychallenge.com/

 

-Jeg avviser Den Hellige Ånds eksistens.

 

Nå er jeg dømt til et evig helvete. Ingen vei tilbake.

 

Tok utgangspunkt i de syv dødssyndene. Avvisningen av den hellige ånd, fornektelse/benektelse er en litt annen type synd.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/De_syv_d%C3%B8dssynder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...