Gå til innhold

[Løst] Hvordan skaffer jeg et skattekort?


lion33

Anbefalte innlegg

Eller så kan man gjøre det riktig, betale akkurat det man skal og bruke pengene slik man ønsker, og ikke låse de på en konto med dårlig rente i ett år. (Finnes sparekonto med mye bedre renter)

Det er ennå værre. :) Hva med rentene for det året du/vi, betaler skatt. Eks. for mye innbetalt skatt i år, får du ikke renter av før etter 1.1.2014 og frem til utbetalingspunktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å beregne skatt og alt det der for mye på engang .

Ser du har ordnet deg. :)

 

Men vil likevel kommentere, for andre som leser. Nå er det noen år siden jeg måtte gå inn og justere Skattekortet, men det er samme fremgansmetode. Slik jeg husker det, skal en ikke beregne sin egen skatt. Men, din forventede inntekt!

 

Og så er det en fordel å få med flest mulig fradrag og det kan bety noe utregning. Eks. om en er berettiget fradrag for "reiseutgifter" og mye annet. Slik kan du unngå, å betale inn unødig mye skatt. Prat med foreldere, venner som har jobbet noen år, o.l. De burde vite dette.

Lenke til kommentar

Det skal være ganske enkelt på skatteetaten sine nettsider. Bare skrive opp en forventet inntekt, + evt. fradrag som bsu eller reiseutgifter. Så kan du for eksempel i september se hvordan du ligger ann i forhold til hva du satt opp "nå". Hvis du ser at du kommer til å tjene mer eller vesentlig mindre, kan du bare logge deg inn igjen på skatteetaten.no og skrive inn det du tror du kommer til å tjene og hvor mye du allerede har betalt så langt i år (står som forskuddsskatt på lønnsslippen din).

 

Poof! så får du et nytt skattekort med en mer nyaktig skatteprosent i posten iløpet av noen dager

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...