Gå til innhold

Kompakt mini-itx kabinett for gaming PC


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et kompakt mini-itx kabinett for gaming. dette er en PC som utelukkende skal benytte for gaming og den vil bestå av følgende komponenter:

 

HK : et eller annet mini-itx

CPU core i5 3570K (eller tilsvarende haswell cpu)

CPU vifte noctura

GPU gigabyte windforcex3 7950 eller lignende med GOD kjøling eller kanskje nvidia 770

8 gig minne

Kraftig nok modulær PSU til å drive dette.

Liten Ssd

Dropper hdd og optisk drev. Satser på å kun kjøre spill på steam for å slippe cdstøy og plass + bedre luftgjennomstrømning

 

Har veldig lyst på silverstone sg05/lite men er usikker på om det er plass i disse spesielt til PSU. Har også kikket på cooler master 120 advanced som vel er noe større.

 

Hva er det minste kabinettet det mulig å få disse komponentene inn i der det også er plass til kraftig nok PSU? ser at en del kabinetter har et "intern/skuff" der cdrom normalt sitter. Når jeg dropper cdrom bør det vel være mulig å kunne fjerne dette og evt få plass til en ekstra vifte i toppen, (evt vannkjøling?) Hadde gjerne sett at kabinettet var hvitt.

 

Noen synspunkter på dette? Hva slags PSU/hvor mange watt jeg trenger for å drive dette bør jeg vel spørre om på PSU forumet?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.prisjakt....t.php?p=1360075

Folk kjører 3770k og Titan på denne. Skulle holde i massevis til deg. Er SFX form factor (ikke

ATX), og passer i sg05. Da kan du også kjøpe hvit sg05. Pass på størrelsen på grafikkkortet hvis du går for dette!

 

Edit: Anbefaler deg å gå for Corsair H60 vannkjøling forresten. Lite plass til vanlige luftkjølere.

Endret av Guffen-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man får faktisk klemt inn større skjermkort i denne kassa, som f.eks. GTX 680/780 tydeligvis. Da kan man jo lage seg en habil gaming-pc om man f.eks. bruker det nye ROG Mini-ITX kortet fra ASUS eller noe lignende. Eneste ulempe er jo at man er prisgitt lydkortet som er integrert (jeg kan ikke fordra Realtek-lyd eller LAN).

 

Se forøvrig: Bitfenix Prodigy Owner's Club for inspirasjon.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Man får faktisk klemt inn større skjermkort i denne kassa, som f.eks. GTX 680/780 tydeligvis.

Joda, men jeg får ikke inn PSU'ene jeg bruker. Dessuten synses jeg de ser litt for harry ut, men nå kommer det jo snart nye utgaver av disse.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg får ikke inn PSU'ene jeg bruker. Dessuten synses jeg de ser litt for harry ut, men nå kommer det jo snart nye utgaver av disse.

Passer ikke vanlige ATX PSU'er, eller er det begrensning i lengden sånn at lange PSU'er (typisk 1000w eller mer) ikke passer inn? Vil tro at om man bygger en ITX-kasse så er men vel neppe nødt til å ha noe mer enn ~850w siden man ikke har mer enn et skjermkort.

 

Harry?! :omg: Synes de som er på sidene til BitFenix ser pene ut (eller er det dette som er de nye modellene du snakker om?) . Harry PC - jeg tenker med en gang på RaidMax! :scared:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Passer ikke vanlige ATX PSU'er, eller er det begrensning i lengden sånn at lange PSU'er (typisk 1000w eller mer) ikke passer inn?

Prodigy takler 16,5 cm lengde på PSU. Jeg bruker Seasonic Platinium og samtlige av disse er lenger enn det.

Harry?! :omg: Synes de som er på sidene til BitFenix ser pene ut (eller er det dette som er de nye modellene du snakker om?) . Harry PC - jeg tenker med en gang på RaidMax! :scared:

 

Greit, men dumt fordi det ser ut som noe mangler (pga hullene på siden);

d4f9a054_Prodigy.jpeg

 

...Mens dette synes jeg blir "Harry";

 

2-1280x1024.jpg

 

Synes de kunne solgt noen andre typer håndtak og bein ...

 

Smak og behag, vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar

Hvis det er stilrent du er ute etter så er kanskje Lian Li PC-Q25 svaret? Innmaten på Lian Li sine ITX-kasser ser ut til å være stort sett den samme med vertikalt montert hovedkort og PSU, kun små forskjeller på diskbrønner i front. Og på denne modellen ser det ut som om de har fjernet hele 5,25" brønnen i front bare for å få et enda mer stilrent utseende (hva skal man med den DVD-leseren uansett??).

Personlig synes jeg fremdeles at Prodigy har en bedre løsning internt, spesielt med tanke på muligheter for større vifter og radiatorer. Personlig er jeg veldig fan av disse ferdige integrerte og lukkede vannkjølerne til CPU (Som Corsair Hydro Hxx osv.)

 

Lian%20Li%20PC-Q25.jpg

Pen kasse!

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...