Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i rygg!


Korka

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har litt problemer med ryggen.

Er 20 år og får veldig vondt i øvre rygg, litt lavere enn skulderbladene, på midten, når jeg står lenge oppreist eller når jeg jobber med hendene over hodet.

 

Har ikke fått vondt i ryggen når jeg trent. Jeg fikk også vondt på samme måte da jeg jobbet i butikk, og satt på en stol.

 

Smerten brenner veldig, men den går ikke noe særlig ut fra ryggen.

Spurte bedriftshjelpetjenesten og de sa det kunne muligens være en muskel som klemte på ei nerve eller lignende.

 

Er det noen her som har det samme problemet? Har hatt dette problemet i omtrent 5 år nå.

Knekker også i ryggen på (omtrent) samme sted som det gjør vondt om jeg er litt sliten i ryggen og tar skulderbladene bakover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du aktiv? Sitter du veldig mye? Selv sitter jeg veldig mye foran Pc'en, men har aldri hatt noen problemer, men vurdere å bytte ut ikea kontorstolen nå når du bringer opp problemer som det her :p

 

Hvis det gjør vondt, legg deg flat på ryggen på gulvet, det min far fikk beskjed om når han gikk med plagsom rygg en periode.

 

Det kan selvsagt også være noe som klemmer, men det her har jeg veldig lite kunnskap om.

Lenke til kommentar

Er du aktiv? Sitter du veldig mye? Selv sitter jeg veldig mye foran Pc'en, men har aldri hatt noen problemer, men vurdere å bytte ut ikea kontorstolen nå når du bringer opp problemer som det her :p

 

Hvis det gjør vondt, legg deg flat på ryggen på gulvet, det min far fikk beskjed om når han gikk med plagsom rygg en periode.

 

Det kan selvsagt også være noe som klemmer, men det her har jeg veldig lite kunnskap om.

 

Jeg begynte å trene for noen år tilbake, og jeg har alltid slitt med overvekt, men ikke så mye. På det minste var jeg 82kg à 180cm. Så jeg er ikke helt sikker på om det er vekt som forårsaker det. Er veldig fysisk sterk i både korsrygg og øvre rygg. Sitter en del forran PC, men har en veldig komfortabel stol, så der er det ikke noe problem.

 

Men selvsagt, det er veldig irriterende. Om jeg får smertene på jobb eller hjemme når jeg lager mat, gjør husarbeid eller annet, så må jeg ta meg sittepauser. Da tar jeg meg som regel sittepauser på 5-10min, så går det bort en ~30 min. Det er jo veldig kjedelig for meg da, da folk kan se på meg som lat når jeg er f'eks på jobb og setter meg ned heller.

 

Har prøvd å søkt veldig mye på problemet før, men de fleste har problemer med korsrygg, og de som har problemer med øvre rygg, har somregel vondt i nervene ut til føtter/armer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...