Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter, konstant trist og lei - pengeproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å være enig i det.... selv uten utdannelse. Alle butikker skal ha ansatte og da mener jeg alle dagligvarebutikkene, alle sportsbutikkene, alle elektrobutikkene, etc.

 

Hvis det er Trondheim TS bor så tviler jeg på han ikke hadde fått seg jobb ved å lage CV og åpen søknad gå på nav og printe ut noen hundre stk. Skaffe seg ett OneCall abb med fri bruk til 199 kr og ringe ALLE en etter en å spørre om de har sett på søknaden, etc.

 

Man kan si hva man vil om innsats på å søke jobb, det er som oftest den det går ut på om man ellers er normalt oppegående.

 

Å være arbeidsledig er å se på som en heltidsjobb, å søke jobb på heltid vil gi jobb rimelig fort mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan helt ærlig si at jeg har prøvd så godt jeg kan! Jeg har hvert personlig innom så godt som alt av butikker og slikt som det jeg relativt praktisk kan komme meg til. Der de har tatt imot søknaden min, har jeg ringt tilbake å hørt om det har åpnet seg noe, eller om jeg fikk jobben. Flere steder vil de ikke ta imot søknad i papirform, og jeg har da blitt bedt om å sendt mail eller lignende, noe jeg har gjort. Om jeg ikke har hørt noe har jeg da også ringt.

 

Jeg daglig inne på finn og ser hva som er nytt der. Har sikkert søkt på 30 stillinger de siste to ukene. Søker ikke på det jeg er helt ukvalifisert for, dvs. stillinger som krever spesiell utdannelse eller lignende.

 

Har også registret meg hos flere ulike bemanningsbyrå. Anonym poster: d84de081ffec8ff9199829f371608ecd

Lenke til kommentar

Hvis du bor i Trondheim er ikke 30 stillinger på 2 uker mye å søke på selv om det er en del.

 

Viktig er oppfølging, skriv ned alt... Firma, hvem som mottok søknaden, når du ringte sist, hva ble sagt... etter noen uker ringer du igjen, uansett hva som ble sagt.

 

Åpne søknader kan man slenge ut i det uendelige... legger vi sammen ALLE matvarebutikker, klesbutikker, elektrobutikker, jernvarer, hoteller, resteuranter, kafeer, sportsbutikker, etc. i Trondheim kommer vi opp i flere 1000 butikker.

 

Da har man nok å gjøre for en stund.

 

Med åpne søknader og en atb busskort rekker man kanskje 30 butikker på en dag.

Lenke til kommentar

Da kommer du vel inn under allmennbegrepet, en typisk teoretiker og lite yrkesrettet utdannelse så langt, stemmer det? Da synes jeg at du bør fortsette en utdannelse og det synes jeg også at NAV skal kunne bidra til, så hør med dem om dette også.

Med hensyn til å finne jobb; kan Trondheim som arbeidssted være aktuelt for deg? Jeg har litt forbindelser deg som jeg skal sjekke ut i løpet av helgen eller uka som kommer. Jeg oppfatter deg dit hen at du tar hva som helst av jobb i øyeblikket.

Lenke til kommentar

 

Med åpne søknader og en atb busskort rekker man kanskje 30 butikker på en dag.

 

30 butikker på en dag er ikke mulig. Du blir sliten allerede etter fjerde butikken og å virke sliten når du står med en søknad i handa er dårlig markedsføring. Og tro ikke ar arbeidsgiveren ikke merker det.

Dessuten er 30 butikker delt på åtte timer et kvarter i hver butikk, iberegnet kjøretid, og på det fem-minuttet du da har til rådighet, får du ikke sagt stort.

Lenke til kommentar

30 butikker på en dag er ikke mulig. Du blir sliten allerede etter fjerde butikken og å virke sliten når du står med en søknad i handa er dårlig markedsføring. Og tro ikke ar arbeidsgiveren ikke merker det.

Dessuten er 30 butikker delt på åtte timer et kvarter i hver butikk, iberegnet kjøretid, og på det fem-minuttet du da har til rådighet, får du ikke sagt stort.

 

Hvis du blir sliten etter 4 butikker er det kanskje heller der problemet ligger å da bør du kanskje også søke annen hjelp.

 

Mener selvsagt ikke du skal kjøre en halvtime i buss for hver butikk... greit å tenke litt praktisk også. City Syd alene inneholder langt flere enn 30 butikker og den rekker du vel på noen timer...

 

Det er bare ett forslag på en metode som er veldig effektiv og virker bra så lenge man gjennomfører. Så klart kan man sitte på rævva å bare synes synd på seg selv, skrive litt på ett forum å beklage sin nød men det beste måten å bruke tiden er å gjøre noe med det.

 

Nå er det heller ikke slik at jeg mener at man kan rekke 30 butikker hver eneste dag men det bør man i begynnelsen og rekke 50 butiker/firmaer i uken burde være ett minimum hvis man virkelig satser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...