Gå til innhold

Ustabilt nett på 1pc/ip konflikt


Anbefalte innlegg

Hei, sliter veldig med det trådløse nettet til den ene pc'en.

 

Får bare 2-5mbit opp/ned nesten hele døgnet mens de andre får 25++ skal ha 30 men det er jo trådløst. Kan komme opp på 25-30mbit men det er veldig sjeldent, de andre pc'ene har stabilt 25 uansett etasje eller rom i huset.

 

Den pc'en jeg sliter med bruker ett nettverks adapter "Netgear n150" og er ca. 4-5m fra ruteren. Det er ingen vegger eller etasjer fra pc'en og bort til ruteren, nesten helt fri sikt.

 

Har prøvd å søke meg fram til løsninger her på forumet og prøvd diverse ting som ikke har virket.

 

Prøvd å skifte kanaler, 1-13 (ruteren kjører bare 1 kanal?)

ip release / renew

Virus scan

Andre adaptere

Stille mhz på ruter 20/40 og auto.

 

Har også snakket med GET om dette men de vil bare sende en teknikker som jeg ikke har god erfaring med fra tidligere.

 

 

Får også beskjed hver gang jeg kobler til at det er en ipkonflikt og leste at ip release/ renew skal kunne fikse dette uten hell.

 

Følger også med på inSSider og der ligger det som regel på -60/65dBm og en link score på 70-75 uten at det sier meg altfor mye.

Ser ut til å overlappe andre nettverk uansett hvilken kanal jeg setter ruteren min på også.

 

Ruteren er en huawei HG8245 fra GET, sikkert ikke av det dyreste laget.

 

 

Tips til hva som kan funke? Vil helst slippe å kable pc'en da det er ingen måte å gjøre det veldig diskre.

 

Kjører også windows 7 pro 64bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er det et driverproblem. Du bør finne ut nøyaktig hvilken dongle du har (den heter sikkert noe mer enn N150) og finne nyeste chipsetdriver for nettverkskortet i den.

 

Gå inn på kontrollpanel, enhetsbehandling og finn egenskaper, detaljer, maskinvare ID.

 

Kopier ID og søk på nett etter den. Da vil du finne produsent og type chipset.

Er det f.eks Realtek RT3070, så går du inn på websiden til Realtek og laster ned siste driver for kortet.

Lenke til kommentar

Skjekket hvilken driver jeg hadde og lastet ned den nyeste fra netgear, og det var samme versjon på de begge :p

 

Men utrolig nok så fungerte den fra nettet bedre enn den fra cd'en, fulgte til og med et lite program!

 

 

Så nå er jeg oppe å går på 30mbit får bare se hvor lenge dette varer da :D Tusen Takk for hjelpen.

 

 

Du nevner ip konflikt. Har du satt statisk IP-adresse? Eller mottar du IP fra dhcp server?

Ipconfig /all gir deg svaret på dette fort og gæli

 

Hakke ide om jeg har statisk eller ikke, tviler på at den er det etter det jeg leste meg fram til ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...