Gå til innhold

Får ikke bilde på BenQ GL2460HM


eik

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Har en Probook 6560b med DisplayPort-utgang.

 

Har også en BenQ GL2460HM med VGA, DVI og HDMI-inngang.

 

Ved bruk av en Displayport>HDMI-kabel så har jeg koblet denne skjermen til Probooken. Probooken finner skjermen helt fint og jeg kan angi oppløsning, mens skjemen sier bare "no signal" uansett hva jeg gjør.

 

Displayport > HDMI skal jo fungere uten noe spesielle problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte inngang manuelt i skjermens menyer? Jeg har BenQ GW2260HM selv, jeg mener at den ikke automatisk valgte HDMI-inngangen, selv om det kun var den inngangen jeg brukte...

Haha herregud, ja nå føler jeg meg hvertfall ikke som en idiot..

 

Takk :)

Lenke til kommentar

1. Sjekk at oppløsningen er rett for skjermen (1920x1080, regner jeg med)

2. Sjekk at ikke skjermkortet gjør noen form for skalering av videosignalet (du vil da se det ved at du får svarte kanter på skjermen, eller miste ytterkantene av skjermbildet)

3. Sjekk at skjermen ikke har skrudd på noen form for "overscan" (sett denne til "off" eller tilsvarende hvis skjermen har en slik innstilling) (hvis både skjermen og skjermkortet skalerer, kan resultatet bli at bildet fyller skjermen korrekt, men at hele bildet er utydelig)

4. Sjekk skarphetsinnstillingen på skjermen (som regel bør denne settes slik at skjermen ikke gjør noe som helst med skjermbildet, på min GW2260HM er den "rette" innstillingen 5, på en skala fra 0-10)

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...