Gå til innhold

Ei åre av snerk #2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cropping og utsnitt syns jeg er det vanskligste i prosessen frem til et ferdig bilde. Som regel blir det noen kompromisser. I dette bildet ville jeg ha prøvd å unngå himmelen.Et kutt til venstre vil imidlertid skyve det venstre utspringet i fossen helt ut i bildekanten. Et kutt i toppen, vil skyve "klossen" med navnet vekk fra det gyldne snitt, som jeg syns har stor betydning for bildet.

Dette motivet er så interessant, at jeg nok ville ha prøvd meg flere ganger. Fordelen er at det forsvinner ikke med det første :)

Lenke til kommentar

Cropping og utsnitt syns jeg er det vanskligste i prosessen frem til et ferdig bilde. [...]

Takk for konstruktiv og god tilbakemelding. Som du påpeker så forsøkte jeg å beholde teksten med tanke på det gylne snitt, men jeg er enig i at croppingen kan være problematisk noen ganger. Vanligvis cropper jeg mest mulig i kameraet, men i dette tilfellet er det også et gjerde langs venstre side som gjør det hele mer komplisert (man kommer seg ikke lenger mot høyre uten å stå i elven, og dersom man snur kameraet mot venstre kommer gjerdet inn i bildet).

Jeg utelot gjerdet da jeg tok bildet, men det gikk også på bekostning av litt av fossefallet, samt at man ikke ser elven oppover i bildet.

Ville gjerne hatt med litt mer av elven. Heldgvis kan jeg forsøke igjen senere, kanskje prøve et nytt ståsted og se om det blir lettere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...