Gå til innhold

IV Formula oppdateringer og Windows 8?


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg Windows 8 og liker det ganske greit. Men jeg har ikke disken som kom med hovedkorter som inneholdt programmene driverne og slike ting og lurer på om det er viktig å oppdatere sånne greier på hovedkortet sitt? Jeg skal spille en del og vil skvise maksimal ytelse og funksjonalitet ut av PCen min som mulig og vil ta en titt på OC av cpu i fremtiden.

 

Jeg har vert innom ASUS sin webside og sett på downloads til hovedkortet mitt og windows 8 står ikke som tilgjengelig OS når man må velge det. Det er Maaaaange separate filer og setuper som man kan laste ned der og jeg vet ikke hva halvpartern er engang og om jeg trenger det.

 

- Fins det noen enkel løsning på oppdateringer av hovedkortet mitt?

 

- Hva er det nødvendige jeg må laste ned og installere på hovedkortet?

 

- Går hovedkortet i det hele tatt overens med windows 8?

 

- Burde jeg heller bare gå tilbake til windows 7 før jeg fortsettet og installerer og laster ned diverse ting på denne PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser man enkelt i enhetsbehandlere, ser ikke ut som det finnes drivere til windows 8, nei. Men det trenger ikke å si at alt ikke vil fungere av den grunn, er vel heller at ting ikke fungerer optimalt dårlig støtte fra produsent i så fall.

 

Har du først tilgang på internett, prøv windows update i så fall, men da vil du størst sansynlig kun få tak i microsoft drivere som ikke er ofte like gode som de som kommer fra produsenten.

 

Et eksempel ser du her problemer med USB3 på full hastighet.

 

http://rog.asus.com/...Formula-CPU-FAN

Ut ifra her virker det ut som hovedkortet ikke klarer å redusere viftehastigheten.

 

Bare så det er nevnt har jeg hatt en del driverproblemer med windows 8, virker ikke ut som all hardware funger optimalt eller ikke funger i det heletatt selv om det ser ut som driveren er installert i enhetsbehandleren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...