Gå til innhold

TV til spilling


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge sett etter en liten TV jeg kan spille på, men det er flere ting jeg er usikker på. Det første er dette med LED-skjermer. Har hørt en del om lag, men så har jeg også hørt at dette blir et mindre og mindre problem med nye TVer.

 

Nå har jeg funnet denne her : http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-16-26-tommer/lg-27ma73d/185854.3110/?utm_source=Zanox&utm_medium=Affiliate&utm_term=185854+-%20LG%2027MA73D&utm_campaign=Productfeed&zanpid=1766380684316177408

 

Det står at responstiden på den er 5ms, da er det vel null problem når det kommer til gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte selv å lage en tråd om dette. Da jeg har en 55 tommer samsung smart tv. Som er ca 2 år gammel, om jeg husker riktig. Opplever mye lag på denne tvn når jeg har prøvd xboxen og ps3 på tvn, uspillelig egentlig. Men derimot når jeg kobler på pcn, så går pc spilling kjempe bra. Dette synes jeg er litt merkelig, inbiller meg at pc spilling burde gå like dårlig som konsoll? Hvorfor går pc spilling bra og hva kan jeg gjøre for å få konsollene til å oppføre seg bedre?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet. Har selv sett en del på denne:

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1682251

 

Den skal visstnok ha eksemplarisk bildekvalitet og fargegjengivelse. Eneste minuset var forsinkelsene. Nå vet jeg ikke hvor mye et standard TV har i dag, men forsinkelsene på denne lå på 42ms+. Vet ikke hvorvidt det blir å legges merke til ettersom TV-er i hovedsak blir brukt til konsollspilling. 42ms er tross alt kun 0.04 sekunder i praksis...

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet. Har selv sett en del på denne:

 

http://www.prisjakt....t.php?p=1682251

 

Den skal visstnok ha eksemplarisk bildekvalitet og fargegjengivelse. Eneste minuset var forsinkelsene. Nå vet jeg ikke hvor mye et standard TV har i dag, men forsinkelsene på denne lå på 42ms+. Vet ikke hvorvidt det blir å legges merke til ettersom TV-er i hovedsak blir brukt til konsollspilling. 42ms er tross alt kun 0.04 sekunder i praksis...

Anbefaler deg å bruke Prisguide i stedet for Prisjakt... Jeg synes i hvert fall det er mye bedre, spesielt når det kommer til oversiktlighet og layout...

 

https://prisguiden.no/

Lenke til kommentar

Skal også kjøpe meg ny skjerm for konsoll spilling/TV og lurer på om det ikke er bedre med en data skjerm en TV? Hva er egentlig fordelene med TV mot skjerm? Og som canal digital abbonement må jeg jo uansett ha dekoder for å se TV. Dette er til ett lite rom så 27" holder og jeg sitter maks 1-1&1/2m unna.

Lenke til kommentar

Etter MYE undersøking på nett og svar fra dyktige folk på avforum.no/avforum.com/avsforum.com, er konklusjonen at Panasonic Viera TX-P50GT60Y er den beste TVen.

Den har veldig gode responstider(på rundt 23ms) og fantastisk bildekvalitet. Cnet ga det 5/5, HDTVtest hyllet det, osv. Går selv til innkjøp av dette når det detter til rundt 10 000 kroner.

Lenke til kommentar

Etter MYE undersøking på nett og svar fra dyktige folk på avforum.no/avforum.com/avsforum.com, er konklusjonen at Panasonic Viera TX-P50GT60Y er den beste TVen.

 

Plasma er bra når det gjelder bildekvalitet, responstid og input lag, men vær obs på image retention (HUD, radar osv. blir hengende igjen på skjermen etter kort tid) som gjør at du aldri får helt ro i sinnet når du spiller på plasma. Dette er et alvorlig problem. Spilte f.eks Tomb Raider på min Panasonic V20 (2010 modellen) og jeg så "campfire menyene" mens jeg utforsket en mørk hule, noe som ødela innlevelsen helt.

 

Det henger seg ikke fast permanent, men det er irriterende nok i den perioden det er der. Store kontraster som hvitt på svart f.eks, henger seg fast med en gang. Var nesten redd for å pause filmen på min PS3 f.eks, for det var irriterende at pause ikonet satte seg fast i venstre hjørne. Så også hvor teksten hadde vært når jeg hadde det på.

 

Panasonic sine modeller er fæle på dette, og jeg tviler på at det er fikset på de nyeste modellene. Aldri mer plasma på meg, det hjelper ikke hvor bra de er ellers, når jeg ikke får ro i sinnet mens bruker den.

 

www.hdtvtest.co.uk er forresten helt på jordet når de sjekker tv'en for image retention. Når jeg leste V20 omtalen som gjorde at jeg bestemte meg for den, skrev de at det var "virtually no" image retention, på GT60 omtalen står det "very little". Mulig de tenker relativt sett, og det sier litt om hvor mye plasma tv'er sliter med image retention.

 

Prøver bare å advare deg så du ikke gjør det samme bomkjøpet som meg. :)

Endret av toygard
Lenke til kommentar

Plasma er bra når det gjelder bildekvalitet, responstid og input lag, men vær obs på image retention (HUD, radar osv. blir hengende igjen på skjermen etter kort tid) som gjør at du aldri får helt ro i sinnet når du spiller på plasma. Dette er et alvorlig problem. Spilte f.eks Tomb Raider på min Panasonic V20 (2010 modellen) og jeg så "campfire menyene" mens jeg utforsket en mørk hule, noe som ødela innlevelsen helt.

 

Det henger seg ikke fast permanent, men det er irriterende nok i den perioden det er der. Store kontraster som hvitt på svart f.eks, henger seg fast med en gang. Var nesten redd for å pause filmen på min PS3 f.eks, for det var irriterende at pause ikonet satte seg fast i venstre hjørne. Så også hvor teksten hadde vært når jeg hadde det på.

 

Panasonic sine modeller er fæle på dette, og jeg tviler på at det er fikset på de nyeste modellene. Aldri mer plasma på meg, det hjelper ikke hvor bra de er ellers, når jeg ikke får ro i sinnet mens bruker den.

 

www.hdtvtest.co.uk er forresten helt på jordet når de sjekker tv'en for image retention. Når jeg leste V20 omtalen som gjorde at jeg bestemte meg for den, skrev de at det var "virtually no" image retention, på GT60 omtalen står det "very little". Mulig de tenker relativt sett, og det sier litt om hvor mye plasma tv'er sliter med image retention.

 

Prøver bare å advare deg så du ikke gjør det samme bomkjøpet som meg. :)

 

Vel hvis det fortsatt er slik i det TV-et jeg har tenkt på, så er jo det trist. Da er jeg tilbake på null...

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan stole på at responstiden er 5ms når det står i spesifikasjonene at den er det? Kan jeg eventuelt returnere den om det skulle vise seg og ikke stemme?

Det er ingen TV-er som har 5m/s responstid. Les anmeldelser om det på nettet og se hva de skriver om input lag. Er det en PC-skjerm, da er det en annen sak, men ikke med TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...