Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

'BILLIGERE INTERNETT VIA SATELITT'


Anbefalte innlegg

Fikk denne på mail fra Strømforbrukerne. Interessant for noen?

 

Konseptet er sattelittbasert og vil gi ADSL hurtighet på internett til alle som ønsker dette, uansett hvor i landet du bor.

 

Glem alt som heter kabel og telefonlinjer.

 

Foreløpige beregninger viser at vi med dette systemet kan levere ADSL internett til oss selv, betydelig billigere enn prisene på markedet i dag.

 

Før vi kan sette i gang dette prosjektet, ber vi dere som er medlemmer om tilbakemelding på om dere ønsker billigere og bedre sattelittbasert internett.

 

Dette er meget interssant, og vi har løsningen for bedre og billigere internett for alle.

 

Vi er avhengig av stor respons for å gjennomføre prosjektet, så spre ryktet til alle du kjenner.

 

Ballen er nå kastet over til dere som er medlemmer i Strømforbrukerne.

 

Dersom du ønsker mer informasjon samt muligheten for å bli med, ber vi deg uforpliktende registrere deg på kampanjen under.

 

Men man jo være medlem da.

 

http://www.stromforbrukerne.no/display.x?c...7d2b1eaf37

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hva slags priser vi snakker om her? Har bestillt linje fra bluecom (1 Mbit), og jeg regner egentlig med at det vil være mer lønnsomt å satse på bluecom enn et parabol prosjekt???

Er nok også enda blilligere å benytte seg av www.kvalito.no sine ADSL-tilbud da :woot:

 

Ingen av dere som forstår poenget med parabol? Poenget er jo at kunder som bor utenfor adsl-kabel-dekning kan få høyhastighets internet. Det er jo ingen med f.eks bredbåndsfabrikken eller lyse internett som bestiller parabolpakken.

 

Derimot vil antageligvis ante valente med laptop og mobil på 9.6kbps midt på finmarksvidda gjerne ha parabolinternett...

 

DrErling

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva slags priser vi snakker om her? Har bestillt linje fra bluecom (1 Mbit), og jeg regner egentlig med at det vil være mer lønnsomt å satse på bluecom enn et parabol prosjekt???

Er nok også enda blilligere å benytte seg av www.kvalito.no sine ADSL-tilbud da :woot:

 

Ingen av dere som forstår poenget med parabol? Poenget er jo at kunder som bor utenfor adsl-kabel-dekning kan få høyhastighets internet. Det er jo ingen med f.eks bredbåndsfabrikken eller lyse internett som bestiller parabolpakken.

 

Derimot vil antageligvis ante valente med laptop og mobil på 9.6kbps midt på finmarksvidda gjerne ha parabolinternett...

 

DrErling

 

Jeg skjønner poenget med det veldig godt jeg, har som sagt ikke adsl selv ennå, og derfor lurte jeg på om jeg skulle avbestille bluecom, og satse på parabol. Men det ville jo bli et spørsmål om hva det koster og sånt. Jeg synes det er fint at noen engasjerer seg for de som ikke kan få "vanlig" adsl. :)

Lenke til kommentar
Fikk denne på mail fra Strømforbrukerne. Interessant for noen?

 

Konseptet er sattelittbasert og vil gi ADSL hurtighet på internett til alle som ønsker dette, uansett hvor i landet du bor.

 

Glem alt som heter kabel og telefonlinjer.

 

Foreløpige beregninger viser at vi med dette systemet kan levere ADSL internett til oss selv, betydelig billigere enn prisene på markedet i dag.

 

Før vi kan sette i gang dette prosjektet, ber vi dere som er medlemmer om tilbakemelding på om dere ønsker billigere og bedre sattelittbasert internett.

 

Dette er meget interssant, og vi har løsningen for bedre og billigere internett for alle.

 

Vi er avhengig av stor respons for å gjennomføre prosjektet, så spre ryktet til alle du kjenner.

 

Ballen er nå kastet over til dere som er medlemmer i Strømforbrukerne.

 

Dersom du ønsker mer informasjon samt muligheten for å bli med, ber vi deg uforpliktende registrere deg på kampanjen under.

 

Men man jo være medlem da.

 

http://www.stromforbrukerne.no/display.x?c...7d2b1eaf37

 

Til info så er dette selskapet bare noen store spammere, så jeg håper ingen går på dette. Internett via satelitt kan aldri konkurere med prisene på adsl, heller ikke stabiliteten.

Lenke til kommentar

Jeg skal teste Europe Online's pakke veldig snart.. har bestilt greiene

og penga er trukke fra konto .. så håper det kommer snart ;)

 

Har "fastpris" isdn fra kvalito til ut data, og bruker EoL sin Proxy til inn data.. så vi får se åssen det funker.. så er det jo litt gøy som detter ned via det File Fetch greiene og .. iaffal bere en å sitte å laste ned på rein isdn .. lasta ned 4 gigabyte på .. hmm .. 13 dager.. hehe..

 

Det derre greiene virker ikke så veldig lovende det på den strømspare siden .. når en ser hva Tiscali tar for en "ekte" parabol linje (toveis) så ser man jo at det vil neppe komme noe som kan konkurere.. men det er jo ikke det de skal heller da , konkurere med eksisterende tilbud.. de skal lansere tilbud for dem som ikke har.. så da har man jo ikke så mye ant å velge mellom .. men med tanke på å mye det koster å leie Transpondere på satelitter der oppi lufta.. og de har jo ganske begrensa kapasitet og .. er det ikke 54 mbit pr transponder ?? corect me if i'm wrong .. er lenge siden har undersøkt sån dærre.. men er jo interesange greier da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...