Gå til innhold

Bør vi lære av Kuwait og deportere utlendinger for mindre overtramp?


Anbefalte innlegg

stop%20red%20zoom.PNG

 

De siste dagene har Kuwait som er rangert som ett av verdens rikeste land rett etter Norge sparket ut mer enn to hundre utenlandske råkjørere for å redusere antall trafikkulykker i landet.

 

Sosial- og arbeidsminister i Kuwait, Thekra al-Rasheedi har planer om å deportere 100.000 utenlandske arbeidere hvert eneste år for å begrense befolkningen i de neste ti årene.

 

Selv med i underkant av 4 millioner innbyggere, hvorav 2,6 millioner er utlendinger er det heller ingen antydning til klaging over mangel på arbeidere.

 

Neida, I solrike Kuwait er det totalt motsatt løsning og i stedet for å pøse på med mer ønsker de nemlig å kvitte seg med en million utlendinger...

 

Kilde: http://www.vg.no/nyh...?artid=10109761

 

Han bruker jo tilnærmet helt trivielle ting som begrunnelse for å oppnå en reduksjon av befolkningen. Det er jo i og for seg en ærlig sak, men burde man kanskje lære litt og benytte samme metode i Norge ?

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

:hmm: Overtramp fra:

 

αкαѕнα er ikke du halvt svensk?

 

Er det riktig og du får kniven på strupen er du da

  1. Svensk eller
  2. norsk? :innocent:

Det er viktig å få brakt det på det rene før vi begynner å deportere utlendinger. :green:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

:hmm: Overtramp fra:

 

αкαѕнα er ikke du halvt svensk?

 

Er det riktig og du får kniven på strupen er du da

  1. Svensk eller
  2. norsk? :innocent:

Det er viktig å få brakt det på det rene før vi begynner å deportere utlendinger. :green:

 

Jeg er jo vokst opp i Norge, gått på skole her og har egentlig ikke så mange minner fra tiden i Stockholm til at jeg egentlig kan kalle meg Svensk (men ikke si det til noen for jeg liker nå å si at jeg er svensk da).

 

Jeg er 50/50 alt ettersom, men når du spør så er ikke jeg spesielt opptatt av å skille Skandinavia da... For min del kunne man bare slått sammen hele dritten til ett land.

 

De menneskeskapte grensene vi har satt i dag er kun meningsløse skiller som ikke er basert på tidsløse prinsipper likevel...

 

Med andre ord så anser jeg ikke brødre og søstre av samme ætt som "utlending" i ordets rett forstand på lik linje som jeg heller ikke vil beskrive en vestlending som mindre nordmann.

 

Norsk flagg, valuta, grenser og lignende er kort og godt menneskeskapte hindringer som ikke gagner folket på annen måte enn de som tilfeldigvis befinner seg innenfor "buret" eller ble født der har forpliktelser og rettigheter til dette landområdet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er 50/50 alt ettersom, men når du spør så er ikke jeg spesielt opptatt av å skille Skandinavia da... For min del kunne man bare slått sammen hele dritten til ett land.

 

Da får vi deportere deg 6 måneder. :huh: Tror selv jeg har litt svensk bold i årene. Jeg synes det svenske språket er inmari fint, da ikke det de snakker i Skaune.

 

Fransk, Nynorsk og Svensk er poesi.

Lenke til kommentar

Da får vi deportere deg 6 måneder.

 

Du glemte å si hvor...

 

Om jeg skulle valgt så hadde jeg reist tilbake til India.. for et fantastisk rikt land... (ikke på penger da)

 

Fransk, Nynorsk og Svensk er poesi.

 

Min samboer er Dansk og halvt italiensk og med en liten dæsj bulgarsk blod...

 

Litt av ei smørje...

 

Verre blir det om en ikke ser på alternativer til dagens politikk..

Lenke til kommentar

Da får vi deportere deg 6 måneder. :huh: Tror selv jeg har litt svensk bold i årene. Jeg synes det svenske språket er inmari fint, da ikke det de snakker i Skaune.

 

Fransk, Nynorsk og Svensk er poesi.

Hvorfor går du utifra at hun er lovbryter?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Min ex kone var dansk, så jeg har fire haltv danske barn. Det er det viktigste jeg har i livet. Men dansk er ikke det vakreste språket. Og så synes danskene at vi fjellaper som min avdøde svigerfar kalte oss noen skryte paver. Det er typisk norks å være (selv)gode.

 

Skulle jeg flyttet til et annet land hadde Danmark vært mitt første valg. Det hadde blitt for foksomt for meg i India innbiller jeg meg. Indisk mat er spennende. Og så er vel India verdens største demokrati.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor går du utifra at hun er lovbryter?

 

Hun skrev:

 

Bør vi lære av Kuwait og deportere utlendinger for mindre overtramp?

 

Dersom du leste min første post så mener jeg denne tråden er et lite overtramp.

 

Jeg vet hva ditt neste spørsmål blir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg leser vanligvis ikke slike artikler fra Vg og har heller ikke tenkt å gjøre det denne gang. Hun skrev mindre overtramp og jeg tolket det på min måte.

 

Om du ikke har humoristisk sans tror jeg hun har det. Jeg er jo hennes korrekturleser.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Kuwait er ikke den eneste arabiske oljenasjonen som operer med hva man nærmest kan kalle etnisk betingede rettigheter. Jeg har fått en del innsikt i forholdene i De Forente Arabiske Emirater gjennom en kamerat - som er innfødt, arabisk emirat - og de gjør virkelig sitt ytterste for å forene åpne grenser og storstilt arbeidsinnvandring med å bevare politisk kontroll over eget land og bærekraftige velferdsgoder. Emiratiene utgjør i dag mindre enn 20% av befolkningen; resten er arbeidsinnvandrere og flyktninger. Hadde det ikke vært for denne diskrimineringen - og hadde de vært et demokrati - ville emiratiene selv for lengst vært politisk marginalisert og uten dagens generøse velferdsordninger.

 

Selv om forskjellene er mange mellom UAE og Norge, er det flere åpenbare paralleller; begge er oljerike nasjoner med liten befolkning, generøse velferdsordninger og høye lønninger, og er attraktive for både arbeidsinnvandrere og flyktninger. En avgjørende forskjell er at tabuet rundt etnisk betinget diskriminering, spesielt ift. politiske og sosiale rettigheter, i Norge vil gjøre at innvandring både kan bidra til å undergrave velferdsstaten og tvinge oss til å velge mellom enten enorm statsgjeld eller et ultraliberalistisk samfunn, samt å på sikt gjøre innvandrernes verdier/holdninger til mer toneangivende i politikken enn meningene til en norsk minoritet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...