Gå til innhold

Geil DDR PC4000 CL2.5 eller Geil DDR PC4200 CL3


lperik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke helt sikker på hva jeg skal velge her, tenkte meg et nytt oppsett med P4 2.4C, Abit IS7-E og Geil ram og klokke hva komponentene er gode for.

 

Hvilke ram burde jeg velge?

 

Tja ikke så godt å si det er begge to gode brikker,men 4000 brikken er vel litt raskere pga cas 2,5 menst 4200 brikken skal kunne klokkes litt lengre,uansett må du regne med å ha slakkere timings ved overklokking så skal du tyne maks er vel 4200 det beste valget.

Lenke til kommentar

Man kan sette cl2.5 versjonen opp til 3 hvis ønskelig, right? Isåfall er vel den i teorien mer klokkbar enn den som allerede kjører 3, siden den kan klokkes ett stykke på 2.5, og enda et stykke på 3? Eller er det bare ett spørsmål om forskjellige fabrikkinstillinger, og nøyaktig samme hardware?

 

hm, så ikke at det var 4000 og 4200.. jaja

Lenke til kommentar

 

Her banker jo cl2.5 4000 den på 3 i ytelse.. Når ingen av brikkene hadde prob med klokkinga heller burde ikke valget være vanskelig ;)

 

Ja den gjør det,så derfor er det vanskelig å annbefale den ene foran den andre fordi vedkommende sier han skal tyne maks ut av systemet, han har en 2,4 og så blir spørsmålet hva er maks , klarer den feks 3,0 har den en fsb på 250 noe som vil si at minnet kjører 500, da ville jeg valgt 4000 brikken, men klarer den 3,4 har du en fsb på283 og minnet kjører da 566mhz skal du kjøre 4000 brikken på dette må du nok sette cas på det samme som 4200 brikken for å få det til og da vil de yte likt.

Så for å si det med en helgardering, er det kun for å sikre maks ut av systemet er nok 4200 brikken et sikrere valg, men tenker du også på den generelle ytelsen ville jeg valgt 4000 brikken, hvor ofte kjører du egentlig på mask ytelse og hvor stabilt blir det.

Lenke til kommentar
Ja den gjør det,så derfor er det vanskelig å annbefale den ene foran den andre fordi vedkommende sier han skal tyne maks ut av systemet, han har en 2,4 og så blir spørsmålet hva er maks , klarer den feks 3,0 har den en fsb på 250 noe som vil si at minnet kjører 500, da ville jeg valgt 4000 brikken, men klarer den 3,4 har du en fsb på283 og minnet kjører da 566mhz skal du kjøre 4000 brikken på dette må du nok sette cas på det samme som 4200 brikken for å få det til og da vil de yte likt.

Så for å si det med en helgardering, er det kun for å sikre maks ut av systemet er nok 4200 brikken et sikrere valg, men tenker du også på den generelle ytelsen ville jeg valgt 4000 brikken, hvor ofte kjører du egentlig på mask ytelse og hvor stabilt blir det.

Har lyst å tyne mest mulig ut av systemet, men på lengre sikt blir vel planen å overklokke prosessoren til 3ghz dvs 12x250 å la den stå der. Så da burde jeg gå for 4000minne mener du/dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...