Gå til innhold

RAID


eranro

Anbefalte innlegg

Hei ...

 

Takker og bukker for mange svar fra dere...

 

Nå kommer enda et spørsmål.

 

Hver gang jeg starter opp maskinen, etter booten, så søker maskinen etter RAID-drivere, visstnok.

 

Jeg vet ikke hva det er, men jeg har det hvertfall ikke. Og derfor har jeg IKKE lyst til at den skal søke etter det hver gang (det tar jo to-tre sekunder)...

 

Har Asus A7NX8 Deluxe hovedkort.

 

Noe jeg kan endre på i biosen for å få det bort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må flytte en jumper på hovedkortet ditt for å disable s-ata.

sjekk manualen din, dette kan ikke gjøres fra bios

 

Jeg har nettopp kjøpt ny pc med et asus a7n8x deluxe. Hver gang jeg starter opp, får jeg melding om at drivere til Raid-kontrollere ikke er installert. Og når jeg henviser til cd'en som fulgte med hovedkortet, sier xp at de driverne som finnes der ikke er kompatible med windows? Hvordan kan dette stemme? Asus gir vel ikke ut nye varer som ikke er kompatible med win xp?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt ny pc med et asus a7n8x deluxe. Hver gang jeg starter opp, får jeg melding om at drivere til Raid-kontrollere ikke er installert. Og når jeg henviser til cd'en som fulgte med hovedkortet, sier xp at de driverne som finnes der ikke er kompatible med windows? Hvordan kan dette stemme? Asus gir vel ikke ut nye varer som ikke er kompatible med win xp?

 

feilmeldingen du får opp betyr at driverne ikke er godkjent av microsoft. heter dialog boksen: "Digital Signature Not Found"???

Det betyr ikke at de er fullt brukbare....

Lenke til kommentar
Jeg har ingen jumpere til å slå raiden på eller av, såvidt jeg ser. I manualen finner jeg det ikke, og heller ikke på hovedkortet.

 

Noen som kan hjelpe meg? Noen som har a7n8x som har slått det av?

 

Jeg prøvde å slå av Raid ved å flytte jumperen på mitt asus a7nx8 deluxe. nå funker maskinen som bare det!

Hvis du leser i hovedkort manualen, så står det på en av de bakerste sidene hvordan du disabler raid. hvis du ikke finner det selv, kan jeg oppgi sidenr senere.. (har ikke manualen fr hånden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...