Gå til innhold

Hva trenger jeg til boksing?


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

hei skal begynne litt med boksing, så jeg lurer på hva jeg trenger og som er nødvendig å ha.

har boksehansker og boksesekk. skal også kjøpe sånn bandasje man surrer rundt hendene før man tar på hanskene.

er det eller noe jeg trenger?

bor på en liten plass, så det er ikke nå bokse klubb eller noe. blir bare å bokse på fritiden.

kom gjerne også med tips på gode bokseøvelser og typer trening som gjør det kjappere osv.. alt som er bra når du bokser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du gå i ringen med noen når du trener? Hvis du har tenkt til å gjøre det, så kjøp deg tannbeskytter.

 

Eller så driver veldig mange boksere med tauhopping. Da blir du lettere på føttene. Du bør ha en bag/sekk som du kan punche på, ellers blir ikke slagene dine kraftigere.

Lenke til kommentar

Og du bør finne deg en kampsportklubb. Selv om det ikke skulle finnes akkurat boksing, så er all trening med motstander god trening. Og du lærer kanskje noen gode knep også som du kan ta med deg. Tviler på at du bor så langt ut på landet at det ikke finnes en eneste kampsportklubb på under en time unna.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gloves

Wraps

Punchbag

Speedbag

Hoppetau

Sko

 

 

skal være ei grei liste for å trene aleine, og om du skal sparre med andre må du selvfølgelig også skaffe deg beskyttelsesutstyr, og om du skal trene uten sparring med en kamerat eller slikt burde du kjøpe mitts og kansje et shield.

Lenke til kommentar

I prinsippet trenger du ikke noe som helst, men i praksis blir treningen bedre jo mer du har - til et visst punkt, så er det andre ting som er viktig.

 

Hva mener jeg?

 

Hvis du bor på den ytterste nøgne ø og ikke har tilgang til boksehansker eller andre mennesker, kan du trene skyggeboksing, evt. ha noe tungt i hendene en gang i blant (sten, vekter, et.c.). Heng opp et stykke papir, så har du et mål å slå på. Du lærer nok ikke å slå så hardt eller med spesielt god teknikk, men det er tross alt bedre enn ingenting. Hoppetau, intervall-løp, øvelser med egen kroppsvekt hører også med.

 

Boksehansker og noe å slå på er "neste trinn". "Noe å slå på" kan være en boksesekk hvis du er alene, eller focus mitts hvis du har en kompis. Du kommer nok en god del lengre hvis du har en kompis som kan være "feeder" med focus mitts. (google focus mitts hvis du ikke vet hva det er:).

 

Forutsatt at du ikke bor helt alene på en øde ø kan du helt sikkert finne en kompis å trene med. Da kan man kjøre en del partner-øvelser pluss en eller annen form for sparring. Utstyret jeg ville prioritert da, er som følger:

- 2 sett boksehansker

- 2 sett tannbeskyttere

 

Ekstrautstyr som er fint:

-Focus mitts - selv om partnerens boksehansker kan fungere ok som dette

-Susp (jeg bokser ofte med susp, et par slag i bjelleriet fra en som sikter litt for lavt sørger for det..)

-Sparkepute (ja, SPARKEpute, selv om man skal trene boksing)

 

Evt. boksesekk

 

 

Poenget mitt er, med andre ord, man kommer langt selv med små midler. Litt utstyr kan gjøre en stor forskjell, men ikke dropp treningen "bare" fordi det mangler en sekk, focus mitts, eller gudene vet hva annet. :) Jeg har mange forslag til øvelser, skriv hvis du er interessert, så kan jeg skrive noen forslag.

 

-K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...