|FSK| Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Har nettopp lagt til en canon 4400-skriver til linux-maskinen, og lagt den til som egen share på sambaserveren. Likevel, når jeg åpner skriveren på min laptop (windows xp), får jeg beskjed om at tilgang nektes osv. - Hva er det jeg har gjort galt, noen med tips?
Torbjørn Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Det ville hjulpet hvis du postet din /etc/samba/smb.conf fil
|FSK| Skrevet 20. september 2003 Forfatter Skrevet 20. september 2003 [global] log file = /var/log/samba/%m.log load printers = yes smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd passwd chat = *New*password* %nn *Retype*new*password* %nn *passwd:*al l*authentication*tokens*updated*successfully* obey pam restrictions = yes socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 encrypt passwords = yes passwd program = /usr/bin/passwd %u dns proxy = no netbios aliases = server writeable = yes server string = Fredrik's server printing = cups path = /felles unix password sync = Yes workgroup = marsipan os level = 20 comment = printcap name = /etc/printcap security = user max log size = 0 pam password change = yes [canon] printer = canon guest account = fredrik printable = yes print command = lpr -r -P%p -o raw %s path = /var/spool/samba write list = comment = canon valid users = public = yes user = --- ble litt mye rot her nå, men slik ser det altså ut
Torbjørn Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Den er grei, jeg kan ikke se uten videre om det er noe galt med print serveren, men jeg holder tilfeldigvis på med akkurat det samme - jeg har flyttet min printer fra workstation på rommet til server i stua. redhat 9.0 med Brother 760 printer. Jeg skal si fra om jeg får det till og se om jeg finner forskjeller i oppsettet fra ditt.
Egil.B Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 ot: server i stua. den bør vel være stillegående ?
petterg Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Leste et eller annet sted på RH's hjemmesider at de hadde laget en fix for problemer med skrivere delt på samba. Kan sikkert være en god ide å se nærmere på denne fixen. -pg
Torbjørn Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Egil|b: 12 db fra microplex jeg fikk det til uten problemer, kjørte redhat-config-printer og u-kommenterte delen i smb.conf om skrivere. [...klippe-klippe...] # if you want to automatically load your printer list rather # than setting them up individually then you'll need this ; printcap name = /etc/printcap ; load printers = yes [...klippe-klippe...] # NOTE: If you have a BSD-style print system there is no need to # specifically define each individual printer [printers] comment = Brother HL-760 path = /var/spool/samba browseable = yes # Set public = yes to allow user 'guest account' to print guest ok = yes writable = no printable = yes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå