Gå til innhold

[Løst] Win8 åpne porter for ett spill! HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. (ingen glemt)

 

Er en som har sittet og spilt ett gammelt spill i 7 år nå.

Det er gamle spillet"Command Conquer Gennerals".

 

Har aldrig skjønt helt dette med brannmur systemet.

Før spilte jeg på pc med vista og nå med ny maskin med win8.

 

 

Kan noen hjelpe meg mellom trinn for trinn med og få åpnet riktige porter?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Windows brannmuren du skal åpne så finner du den i Control Panel->Windows Firewall.

Klikk på Advanced Settings på venstre side, høyreklikk så på Inbound Rules->New Rule og legg til

unntak for følgende porter:

Command & Conquer: Generals (PC)

TCP: 80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP: 432, 127, 900

 

Det er relativt selvforklarende, du tillater innkommende kommunikasjon på de spesifiserte portene på alle nettverkssoner, Domain, Private og Public og gir hver enkelt unntaksregel et navn.

Lenke til kommentar

Hvis det er Windows brannmuren du skal åpne så finner du den i Control Panel->Windows Firewall.

Klikk på Advanced Settings på venstre side, høyreklikk så på Inbound Rules->New Rule og legg til

unntak for følgende porter:

Command & Conquer: Generals (PC)

TCP: 80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP: 432, 127, 900

 

Det er relativt selvforklarende, du tillater innkommende kommunikasjon på de spesifiserte portene på alle nettverkssoner, Domain, Private og Public og gir hver enkelt unntaksregel et navn.

 

Takker så mye, men har rotet og knotet fælt ass ....ler ...noob vøtt. :hmm:

Kommer opp flere og fler genralser i lista. Kan jeg bare slette alle sammen og begyne fra nytt? og sette inn disse portenne du har skrevet der?

 

Men tror det er mere som hindrer spillet. Når jeg skal logge inn får jeg beskjed omm att "lost conect to Generals" dette kommer opp når jeg prøver og logge inn. Tror du det fortsatt er portenne? kommer inn til slutt med alt fra 5-30 forsøk og da for jeg spilt. Spilte 3 spill så mista jeg kontakten... spilte ca 3 timer før jeg datt ut...merkelig

Lenke til kommentar

Hehe er det det er serru..spilt det nå i 7 år. Og det omtrent 7 timer om dagen. Venter nå på 2'n da.

Vi er 4 på 38-47 år fra hele landet som er der sammen omtrent daglig. Er mye av samme spillerne sagetter dag. Mest moro når det som nå. Med Gentool. Ingen mh.

 

hahaha :D:w00t: så gøyt :p men 7 timer hver dag :p rekker du å jobbe da? :p:omg::dribble:

Lenke til kommentar

Hei igjenn....

 

Noen sa att jeg måtte avinstalere "gentool" anticheat. Det hjap ikke.

 

Prøvde nå med kabel, og det funka heller ikke.

 

Når spillet har lastet inn, skal det rulle en demo med hellikopter og jeep og slevbombere. Der skal det komme opp en Meny med online spill eller mot computer eller loade replays. Denne demoen med jeep og helikopter surrer ikke, kunn stillbilde. Og menyen for valg v spill kommer ikke opp før jeg rører på musa.

Men når jeg trykker på Online game, kommer menyen med innloggingen navn, mail osv.. deretter trykker jeg log in knappen. så kommer beskjeden etter1-2 sec " lost Connection to generals" har jo ikke kommet inn en gang. Derfor tror jeg det harmed fw og gjøre da ....Men jeg har ikke peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...