Gå til innhold

For liten pumpe?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har aldrig vært helt fornøyd med støynivået på Enheim 1048 vannpumpa mi. I går koplet jeg på en chipset kjøler i tillegg kjøling av CPU og GPU som jeg har fra før. Etter dette begynte den å båke enda mer.... "knurrer" på en måte.

 

Mistenker at dette kan være på grunn av at mottrykket begynner å bli for stort. Oversikt over utsyret som er koplet på pumpa i dag:

  • CPU, Magnum blokk

GPU, Magnum blokk

Chipset, AC "Twinplex" blokk

Radiator, Black Extreeme II

Tank, AC "Aquainject"

Må jeg gå til innkjøp av en annen, og større, pumpe?

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har også Eheim 1048 med en stooor radiator Maze 3 GPU og CPU. Jeg har varmekabler i kjellerstua der PC'n står og jeg har opplevd noe rart, pumpa mi "knurrer" litt til vanlig, tror det er igjen litt luft i radiatoren siden den er så stor, men når varmekablene slår seg på så blir pumpa helt stille :-?

Lenke til kommentar

Bortsett fra WhiteTiger sine opplevelser så tyder det som sagt over på luftbobler.

 

En lensepumpe lager samme lyden hvis du tar "sugeslangen" over vann. pumpa får ikke noe motstand å jobbe med og lager dermed ulyder.

 

Hvis du har en tett vanntank så kan du jo kanskje prøve å snu og vri litt på kabinettet for å "slipe løs" lufta, evt vri litt på kun pumpa hvis den er løs.

 

DrE

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har aldrig vært helt fornøyd med støynivået på Enheim 1048 vannpumpa mi. I går koplet jeg på en chipset kjøler i tillegg kjøling av CPU og GPU som jeg har fra før. Etter dette begynte den å båke enda mer.... "knurrer" på en måte.

 

Mistenker at dette kan være på grunn av at mottrykket begynner å bli for stort. Oversikt over utsyret som er koplet på pumpa i dag:

  • CPU, Magnum blokk

GPU, Magnum blokk

Chipset, AC "Twinplex" blokk

Radiator, Black Extreeme II

Tank, AC "Aquainject"

Må jeg gå til innkjøp av en annen, og større, pumpe?

:roll:

Pumpa holder den, men som de andre sa pass på å få bleeda systemet skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...