Gå til innhold

Bygge ny game pc for DayZ, BF3 (BF4 når det kommer), osv


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har planer om å bygge meg en ny pc for å spille div. FPS spill. Da jeg ikke har noe særlig peiling på hva som er bra for tiden, og hva som passer bra sammen spør jeg her.

 

Jeg har lest litt rundt på andre tråder, tester, osv og gjort meg opp en liten mening om hva jeg kan få for rundt 10-12K.

 

Jeg bruker det gamle kabinettet mitt til å bygge i. Det er et Coolermaster Wavemaster kabinett. Mus har jeg også fra før av..

 

Ting jeg ikke har listet opp ennå er:

- PSU

- CPU vifte

- DVD brenner

- Tastatur

- Skjerm

 

Det jeg har listet foreløpig er vel overkill, men kan vare en stund? Eller skal jeg gå for den 8500kr pcen som er under "basic oppsett"posten? Vet ærlig talt ikke hvor kraftig pc jeg trenger...

Uansett, kom med forslag og fyr løs. Takker for svar :)

post-305432-0-56039900-1366750042_thumb.jpg

Endret av TeflonTim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De minnebrikkene du har der må byttes, ja, de er designet for bærbare.

 

Dette er en ganske så brukbar PSU, dette er en helt kurant CD-leser og dette er en grei CPU kjøler (fins bedre på markedet, men den er billig og bra). Skjermer har ikke jeg noe særlig peiling på. Tastaturer er en ganske personlig greie, ihvertfall når det kommer til mekaniske. Razer Blackwidow og Cooler Master Storm Trigger er vel ganske så brukbare.

 

Men hvis du har tenkt å bygge en ganske fremtidsrettet maskin, kan det være greit å vente til sommeren. Da kommer Intel sin nye prosessorserie ut (Haswell), og Nvidia sin nye 700-serie kommer også. Hørt rykter om ny RAM-standard til og med. Så hvis du ikke trenger PC akkurat nå, kan det lønne seg å vente og se hva som kommer ;)

Lenke til kommentar

Hehe. De er til bærbar ja.. Men da må de byttes ut..

 

Har planer om å bestille denne uken, så det blir dårlig med nestegenerasjons greier.

 

Ang. prosessor, så ser jeg at en del andre går for i5 3570K. Er ikke i7 3770K verdt pengene eller vil folk bare ha en billigere prosessor? Har hørt at DayZ krever mye av prosessoren, men mtp. at jeg kun skal spille vanlig (ikke drive med opptak osv..) så holder det med i5 3570K for min del? What to do.....

Lenke til kommentar

3770k har ht, hyperthreading. Det vil si at den har 4 kjerner og 8 tråder, noe som funker bedre dersom man redigerer mye osv. Ellers har 3570k 4+4 og funker utmerket til gaming. Det ser ut til at flere og flere spill kommer til å utnytte ht. Far Cry 3 og Crysis 3 er to prakteksempler. http://www.mycrysis....hp?f=65&t=61389

 

Oki takk for den. Ser at 3770k koster 800kr mer enn 3570k. Får gå i tenkeboksen på akkurat den der.

Endret av TeflonTim
Lenke til kommentar

Du vil klare deg lenge med en rimeligere PSU, for eksempel Antec Earthwatts 550w til kr 699 evt 650w til kr 839. Et enkelt oppsett som du skisserer trenger ikke mere strøm - bare les hos for eks Tomshardware. I denne testen blir Earhtwatts omtalt som veldig bra til prisen. Og i tillegg er den Platinumspesifisert .

 

En annen ting er at du vil få nøyaktig like mange bilder i sekundet med et rimeligere hovedkort innen samme brikkesett sammenlignet med det du har satt opp i første runde. Du kan strengt tatt også gå for et microATX hovedkort for den saks skyld. Velg et fra denne sorteringen, f eks ASUS P8Z77-M Z77 S-1155 M-ATX IVY.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Har hørt at DayZ krever mye av prosessoren, men mtp. at jeg kun skal spille vanlig (ikke drive med opptak osv..) så holder det med i5 3570K for min del? What to do.....

 

Ikke kjøp i7-3770k med mindre du vil capture/streame gameplay samtidig som du spiller.

 

Å gå fra 3570 til 3770 vil i seg selv ikke gi noen ytelsesøkning i DayZ. Arma-motoren er dessverre forferdelig dårlig til å utnytte CPU-kraft. Task manageren vil aldri vise over 30-35% total belastning på alle kjernene/trådene når du spiller (dessverre).

 

Oppsettet ser ellers veldig bra ut! Sjekk at kjøleren på skjermkortet er god og stille er mitt eneste tips (ingen erfaring med XFX sin løsning)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp i7-3770k med mindre du vil capture/streame gameplay samtidig som du spiller.

 

Å gå fra 3570 til 3770 vil i seg selv ikke gi noen ytelsesøkning i DayZ. Arma-motoren er dessverre forferdelig dårlig til å utnytte CPU-kraft. Task manageren vil aldri vise over 30-35% total belastning på alle kjernene/trådene når du spiller (dessverre).

 

Oppsettet ser ellers veldig bra ut! Sjekk at kjøleren på skjermkortet er god og stille er mitt eneste tips (ingen erfaring med XFX sin løsning)

Oki takk for den. Da blir d 3570 på meg :)

 

Tok XFX sitt kun pga. det var valgt i den sticky "basic oppsett" tråden.. Noen som har erfaringer med andre leverandører? Som da ikke gir en syk prisøkning..?

 

Ang. skjerm så kan det se ut som at jeg går for BenQ XL2411T

Lenke til kommentar

Skjermkortet ligger nederst på bildene over. Men har byttet det ut med et annet nå.

 

Kommer til å bestille i morgen med midre folk mener dette oppsettet er helt mongo. Byttet ut strømforsyningen til en litt billigere. Om den er bra vet jeg ikke :p

 

Her er siste revisjon:

post-305432-0-65414500-1366756352_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er en helt OK strømforsyning. Jeg ville heller gått for HX om jeg var deg. Jeg håper forresten at du bestilte Vengance LP (low profile) rammebrikkene? Ellers vil du kanskje slite med plass med tanke på cpu kjøleren din. Ellers ser det fint ut :-)

 

Kan høres ut som du har et poeng med minnet der ja. Går for denne her da: http://www.dustinhome.no/product/5010665905/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-1x8gb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

Har også byttet til HX strømforsyning

Endret av TeflonTim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...