Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så jeg skal til førstegangstjenesten til sommer. Jeg har blitt plassert i 2. bataljon, det jeg ville :) . Som jeg har oppfattet det er batljonen delt opp i 4 "avdelinger", lag eller hva det kalles. Jeg har hørt at Kavalerieskadronen er det som tilbyr mest action og som rett og slett er hardest. Noen som har erfaring fra 2. bataljon som kunne delt sine meninger om hva som anbefales å velge? Hvordan velger man, får man bestemme selv eller blir man bare tilfeldigvis plukket ut og delt opp i hver sin gruppe ?

Endret av ArnoldTheTerminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Anbefaler KPC på det sterkeste!

Er du ute etter action så er det stedet for deg.

Tjenestegjorde der frem til jul i fjor og var definitivt en skammelig bra førstegangstjeneste.

Det at KavEsk er de tøffeste gutta med mest action er bare oppskrytt.. Kan nevne at de mellom innrykk og sommeren 2012 bare avfyrte omtrent 20 skudd med HK416. Til sammenligning hadde vi flere tusen med HK416 og MG-3. I tillegg hadde vi skarpe granater og M-72, RFK og 12.7.

De hadde det hardt, ja. Men fyyyy som de hatet.

 

Skal du være uti skogen og stride så bør du satse på KPC.

Du får nok av utfordringer der, både fysisk og mentalt.

KPC er meget aktuelt med tanke på karriere i Forsvaret, feks Telemark Bataljon.

Flere fra mitt kull ble ansatt i Forsvaret.

 

Det kullet som rykker inn til KPC i sommer får jo splitter nye FN Minimi'er

 

Etter jeg så den videoen tror jeg nok valget er ganske så enkelt :)d871cfe764.png

 

Den videoen! mindblown Endret av ArnoldTheTerminator
Lenke til kommentar
Det greasy sier er tull! selvsagt er KPB best! Vi har jo jerven med AG og m72, blir ikke bedre enn det!

Strengt tatt er vel stormesk best, men når trådstarter har fått den triste beskjeden om 2BN er det vel litt slemt å gni det inn. :green:

 

Noe som kan være verdt å ha i bakhodet er hvilke kompanier som har artigst mulige allround stillinger. F.eks hvis KPB/C har 40 stillinger hver du kan tenke deg og KavEsk har 10.

Om jeg har forstått rett havner man i kompani tidlig etter innrykk for deretter å kjempe om de ulike andre stillingene innad kompaniet?

Lenke til kommentar

Har tjenestegjort som befal i 2.bn. Når du møter opp på Skjold vil du få informasjon om alle mulighetene du har. Videre så vil du gjennomføre rekrutten og på slutten av rekrutten vil du kunne søke om hvilken avd. du vil til med en pri fra 1-3. Hvor bra du gjør det i rekrutten avgjør om du får 1 eller 3 valget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei! Skal inn i 2.bn og lurte bare på hvor bra en må gjøre det på rekrutten for å gå videre til Skjold? Sånn i forhold til push-ups, sit-ups, hang-ups og løpetest.

 

Takk på forhånd!

 

Legger til et nylig innlegg fra milforum.net, jeg :)

Hele rekrutten er en seleksjon. Man bedømmes på innsats, evne til å lære og holdninger. Noe er objektivt gjennom faktiske resultater, noe er rene subjektive vurderinger gjort av befalet.

Bottom line, gi gass, gjør deres beste for å tilegne ferdigheter, utvis gode holdninger og respekter befalet. Det er dere som i stor grad påvirker hvordan dette går.

Så tror jeg dette er nok fra meg. Noe usikkerhet knyttet til fgtj vil det alltid være, og det må dere bare lære å akseptere/håndtere. Det er ikke alltid man sitter på all info, og sånn er det bare. Å stresse seg ihjel pga et mulig utfall er ikke produktivt.

 

 

Legger også til denne posten med litt videre info om avdelinger og innrykk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...