Gå til innhold

Modding av Fractal Desing Define R3


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt en stund på å modde mitt R3-kabinett, og ville høre litt med forumet om tankene rundt det.

Planen er at jeg skal fjerne harddisk-buret, og kjøpe 240-rad å feste i front (med push/pull), og sette inn en form for glass i sidedøra. JA, jeg vet at det finnes ferdiglaget, men jeg vil ha større vindu :p

Jeg er i ferd med å bestille noen kabel-sleever fra mdpc-x.com (for å teste på noen andre kabler), men vet ikke helt om jeg skal resleeve PSU-et, eller kjøpe nytt.

Moddinga er jo ikke helt komplett uten at jeg setter sammen en vannkjøling, som er den største grunnen til moddinga.

 

Jeg har ingen plantegninger for hvordan jeg tenker det skal se ut ennå, men prøve å beskrive så godt jeg kan!

 

Specs:

Kabinett: Fractal Design Define R3 Titanium Gray

Hovedkort: ASUS P8Z77-v Pro

Prosessor: Intel Core i7 3770K

RAM: 2x Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 8GB Kit (2x4GB)

Skjermkort: ASUS Radeon HD 7870 2GB GDDR5 DCII v2

Strømforsyning: Corsair TX750 v2

SSD: Corsair Force Series 3, 120 GB

HDD: Western Digital Black 1TB

 

Det som må kjøpes er deler til vannkjøling, noe lys (ser litt på NZXT Hue) og muligens sleever til PSU. Vifter til radene tenker jeg at blir NZXT FN120RB, Corsair SP120 QE, eller noen andre hvite.

 

Jeg trenger litt hjelp med hvilke deler jeg burde bruke til kjølinga, så her er noen krav:

240 rad (front)

120 rad (bak, litt usikker på den ennå)

Og resten av den essensielle pakka.

 

I hovedsak så skal loopen bare være på CPU, men GPU er ikke noe dumt å ha mulighet å legge til. Har ikke planlagt å ha noe på RAM, chipset og det der.

 

Busjett har jeg ikke satt, men ser helst at det blir billigst mulig, men mest ytelse for pengene.

Om det er mulig, så vil jeg helst bestille varene i Norge, og ikke fra utlandet.

 

- Markus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...