Gå til innhold

Ustabil PC starter noen ganger, noen ganger ikke


Ximo

Anbefalte innlegg

Har bygget en PC for en slektning. Når den var ferdig bygget virket den helt fint, med Windows XP, men når han fikk den satt opp hos seg startet den ikke opp. Strømmen kom på, viftene gikk og lysene lyste, men den bootet ikke.. Når jeg tok den hjem igjen for å de- og remontere fant jeg en liten isoporbit under hovedkortet, og når jeg satt tilbake delene virket den som bare det. Så skjedde igjen (etter et strømbrudd i huset), den ville ikke boote.. Prøvde å bytte skjermkort, og da boota den! Bytta tilbake til orginalt skjermkort, boota fortsatt. Ryddet sammen ledningene og satte på kabinettdøra, men da ville den ikke boote lenger.. Tok alt fra hverandre igjen og satte det sammen på nytt, og da bootet helt uten problemer. Med andre ord er den helt ustabil og uberegnelig, jeg har ingen anelse hva som gjør at den ikke virker eller virker.. Noen som har noen forslag til hva som kan være i veien? Kabinettet er ganske vanskelig å bruke, og hovedkortet sitter ikke så godt fast.. kan det være det? Tror jeg må bruke noen plastskruer for å feste hovedkortet ordentlig, men det kan vel ikke være det som gjør det ustabilt? Eller er det isoporbiten som har ødelagt noe på hovedkortet?

 

Hovedkort: Abit KD7 for Socket A (DDR)

Prosessor: AMD Athlon XP2200+

Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

Harddisk: Maxtor IDE ATA-133 40GB 7200RPM

Skjermkort: Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR

Kabinett: Suntek Miditower TH-655 Blått

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ligger vel på grensen med power 300w.

 

Men du sier at hovedkortet sitter løst? Har du ikke brukt metall skruer m/ sekskant og gjenger til skruer?

 

Du kan jo teste system utenfor kasse. Blir det stabilt da, så er det noe som ligger å kortslutter.

 

Hvis det er like håpløst, prøv å test det med minimum installert. Hovedkort, minne , skjermkort og hardisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...