Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mini-PC eller andre løsninger for bil?

nor50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært artig med MYE musikk og andre muligheter enn bare en bilstereo klarer. Disse nye mini-pc'ene må vel være fine for bil? Kople en USB-disk til den og lagre mye musikk og film, feks. Hvordan er det da med utganger for å kople den til stereoanlegg? Vil jo ikke ha tap i lydkvalitet... Evt bruke nettbrett med USB og kople HDD til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RasberryPi fungerer helt fint. Koble til en usb-disk og en touch skjerm så er det tut og kjør. Er minijack utganger på den, så det er bare å koble den direkte til en ekstern forsterker, eller til en spiller med aux inngang ;)

Skrevet

Den analoge lydutgangen på Raspberryen er "ok", men ikke direkte strålende. Det finnes egne hifi-distroer og en liste over kompatible DACer. Velger du en USB->S/PDIF-løsning kan du koble på en MiniDSP.

OBS: strømforsyningen er ganske kritisk. Den bør holde 1-1.5A også under belastning og det er det mange billige billadere som ikke gjør. Jeg bruker min Modell B med en original iPhone 4-lader (1A) og den takler "fast"-settingen i Raspbmc, men ikke "super".

Cossie: finnes det kompatible touch-skjermer til Raspberryen? Har liten interesse av touch-input personlig så jeg har ikke undersøkt noe som helst i den retning...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...