Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Asus G55V for en ukes tid siden. Den kom med Windows 8, men installerte Windows 7 på den her om dagen. Da dukket det opp et problem, Windows starter ikke, jeg får bare opp en blåskjerm som det står 0x000000A5 osv. Jeg har prøvd å formatere x antall ganger uten hell har også prøvd Windows 7 ultimate og home edition. får samme blåskjerm uansett. har også oppdatert til nyeste Bios, det også uten hell. Har googlen feilkoden opp og ned, men finner ikke noe løsning, som fungerer.

 

edit: Kjørte Windows memory diagnostics tool, fant ingen feil....

 

Noen som har noen ideer? :)

Endret av JonAn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje det er bare program som du holdt på og laste ned eller oppdatere.

 

Når du starter opp pcen kan du gå inn på sikkert modus med internett, funker det så gjør du dette som står under :)

 

Restart your computer and press F9 key when the computer is starting up. On some computer you can press the F4 key and you will be able to activate the partition that is set inactive. After that your computer will restart and you can restore the system as you like. But the condition of course is that the drive is not corrupted which in that case means you will have to get the CD or the download your drivers.

All data will get lost, so remember backup.

 

Om der ikke er ting du trenger så slipper du og ta backup :)

 

Det er ikke sikkert det funker men jeg hadde prøvd dette :)

Lenke til kommentar

Vær obs på at den laptopen kommer mest sannsyligvis med UEFI BIOS "Enabled" da det var Windows 8 på den. Gå inn i BIOS, Boot menyen og sett UEFI Boot til "Disabled", prøv så å installere Windows 7 igjen. Tror du må trykke Delete tasten for å komme inn i BIOS. Windows 7 bruker normalt Legacy Boot og det funker ikke hvis BIOS er satt til UEFI.

 

Men du kan installere Windows 7 64bit i UEFI modus hvis den har SP1, da skal du kunne velge UEFI Boot fra Boot menyen. Når laptopen starter, trykk F12 for å få opp boot menyen. Obs, funker ikke med 32-bit Windows 7.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy: Får ikke lasta windows, ikk safe mode eller noen ting. Stopper etter ca. 3 sekunder med "Loading Windows". en av de siste gangene prøvde jeg å installere uten oppdateringer.

 

Chavalito: Finner ikke noe i BIOS som heter UEFI, men kan det være "launch CSM" eller "Launch PXE OpROM"?

 

For å få boota PCen fra minnebrikken, så måtte jeg skru av "Secure Boot Control" og skru på "launch CSM" og "Launch PXE OpROM" for å få opp minnepennen under "Boot options". Hvis jeg skrur av dette nå, så finner den ikke hardisken, så får ikke boota i det hele tatt.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

 

Chavalito: Finner ikke noe i BIOS som heter UEFI, men kan det være "launch CSM" eller "Launch PXE OpROM"?

 

For å få boota PCen fra minnebrikken, så måtte jeg skru av "Secure Boot Control" og skru på "launch CSM" og "Launch PXE OpROM" for å få opp minnepennen under "Boot options". Hvis jeg skrur av dette nå, så finner den ikke hardisken, så får ikke boota i det hele tatt.

 

Takk for svar :)

 

Rart da det jeg sa var hentet fra manualen til den laptopen. Launch PXE OpROM er hvis du vil boote fra nettverk, noe du neppe trenger. Secure boot control vil si at BIOS er satt til UEFI da dette er en sikkerhetsoppstart som Winodws 8 kommer med og er slik på alle preinstallerte PC og laptoper med Windows 8.

Lenke til kommentar

Chavalito: Fant fram i manualen nå jeg også, det er litt anderledes fra pc'n og det som står der. Under "Boot configuration" på PC'n har jeg to valg, det er "fast boot" og "lunch csm". Hvis ikke "fast boot" er enabled så får jeg ikke opp noen Boot alternativer. "lunch CSM" må være enabled for å få opp harddisk/CD-rom i boot meny. Vurderer snart å installere Windows 8 igjen, selvom jeg ikke er så glad i det, men begynner å bli ganske desperat....

Endret av JonAn
Lenke til kommentar

Tydeligvis er det forskjell på de forskjellige utgavene av den laptopen. Er det Windows 7 64-bit du prøver å installere eller? Hadde det vært Win 7 64-bit med SP1 skal det være mulig å installere ved hjelp av F12 og så velge UEFI DVD boot eller noe slikt.

 

Tja, jeg var ikke begeistret for WIndows 8 i det hele tatt da jeg testet RC utgaven, hadde ikke planer om å oppgradere i det hele tatt. Nå kjøres det Windows 8 på tre PC'er, og savner ikke Windows 7 i det hele tatt. Det er kun snakk om tilvenning slik sett.

Lenke til kommentar

Ja, det kan se sånn ut. Ja, det var Windows 7 Ultimate 64-bit. Litt usikker om det er med Service pack 1. Men skal det ha noe å si hvilken service pack det er når du skal boote da? trodde ikke windows startet da. Skal prøve med F12, men vanligvis så har jeg trykket Esc får å komme i boot meny. F12 kommer jeg bare inn i vanlig BIOS

Endret av JonAn
Lenke til kommentar

Det er tydelig at Asus gjør det litt forskjellig alt etter som. Hvilken service pack det er har ikke noe med selve boot å gjøre, men med Windows 7 64-bit SP1 skal man kunne installere på laptoper og PC'er via UEFI boot fra DVD.

Hvis du bruker Esc for å komme inn i boot meny, da er det den du skal bruke og ikke F12. Tenkte nok på Dell med F12 for boot meny. :huh:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kjøpte meg en Asus G55V for en ukes tid siden. Den kom med Windows 8, men installerte Windows 7 på den her om dagen. Da dukket det opp et problem, Windows starter ikke, jeg får bare opp en blåskjerm som det står 0x000000A5 osv. Jeg har prøvd å formatere x antall ganger uten hell har også prøvd Windows 7 ultimate og home edition. får samme blåskjerm uansett. har også oppdatert til nyeste Bios, det også uten hell. Har googlen feilkoden opp og ned, men finner ikke noe løsning, som fungerer. edit: Kjørte Windows memory diagnostics tool, fant ingen feil.... Noen som har noen ideer? :)

 

Fant denne ved hjelp av et enkelt google søk, men vet ikke om den er så relevant: http://support.microsoft.com/kb/831691

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...