Gå til innhold

Flytte til Italia


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er en 27 år gammel mann som er bosatt i Norge, men hele livet så har jeg følt at jeg ikke helt hører hjemme blant nordmenn ... Ikke så lett å sette fingeren på akkurat hva det er, men jeg er generelt mer, tja, energisk og følsom enn nordmenn flest tror jeg, og jeg syns det er litt trist her ellers også med tanke på bygninger, kultur osv. Jeg tiltrekkes generelt ikke av typisk norske jenter heller, så jeg sitter og vurderer å flytte til f.eks. Italia, men er folk noe annerledes der egentlig? Har ikke reist så mye, men det ser veldig koslig ut på bilder og de har den fineste musikken også, syns jeg.

 

Jeg tenker litt på fremtiden også, hvilke ordninger har de der i Italia for eldre f.eks.? Hvordan er det å jobbe og bo der, sammenlignet med her?

 

Det ser bare så mye mer romantisk og koslig ut i Italia, men samtidig er jeg litt redd for at jeg kanskje blir skuffet om jeg flytter (gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden). Her til lands har vi jo det veldig trygt og godt, mye penger osv., men i og med at jeg kanskje er et mer følelsesmenneske av natur, så vil det likevel være bedre å flytte? Takker for råd og tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe form for kvalifikasjoner som er internasjonalt attraktivt eller kan du italiensk?

 

Jeg har varig uførepensjon, men vurderer å ta utdanning der jeg flytter eventuelt. Jeg mistrivdes så mye som barn at jeg falt helt utenfor alt, og siden har jeg prøvd å tilpasse meg, men føler at det er på tide å flytte.

Lenke til kommentar

Hvordan er det uføre hvis du kan ta utdanning?

 

Og hvis du er det er det vel ikke no problem og tå en tur ned og sjekke forholdene?

 

Fordi jeg var veldig dårlig en stund p.g.a. mye mobbing og sånt, men er blitt trygg på meg selv siden den gang. Og nå er jeg ganske klar for å komme meg vekk igrunn.

 

Jau, skal ta meg en tur.

Lenke til kommentar

Start på universitet i Italia eller et annet land. Ta en bachelor grad innenfor noe som interesserer deg! Hvis du har vitnemål fra vgs. så kan du få lån/stipend fra Lånekassen!

 

Jeg har selv flyttet fra Norge og er super fornøyd med å komme meg vekk!

 

Edit: Og ikke tenk på språket. Det lærer du deg fort uansett!

Endret av matshg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...