Gå til innhold

Excel - regne ut gjennomsnitt automatisk i hver celle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forklarer litt bedre;

 

Jeg har en kalender, hvor jeg skriver inn hvor mye vi har klart å gjøre hver dag. Månedsmålet er på 500, og det er nå gjort 225.

 

Det jeg vil er at det skal vises hvor mange vi i snitt mangler hver dag i kalenderen, og at dette summeres automatisk etterhvert som jeg skriver inn hvor mye som er gjort hver dag.

 

Så jeg vil at de 275 som mangler, skal deles opp så det blir et snitt hver dag hvor mange vi mangler for å nå målet.

Lenke til kommentar

Dette er dessverre fremdeles ikke helt klart. Hvor (altså i hvilke celler) står datoene? Hvor står "hvor mye vi har klart" den tilstøtende dagen? Hvor står månedsmålet? Og hva skjer ved månedsskiftet? Trenger dessuten å vite om du har norsk eller engelsk Excel.

 

Men som en start, hvis du skriver månedsmål i D1 og "har klart" i B-kolonnen, snitt pr dag for inneværende måneds resterende finner du med

 

=(D1-SUMMER(B1:B1000))/(DATO(ÅR(IDAG());MÅNED(IDAG())+1;1)-IDAG())

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...