Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke spill etter formatering


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har en bærbar HP Pavilion laptop som begynte å bli veldig treig.

Jeg brukte en windows 7 home premium cd til å formatere å slette alt som var på daten.

 

Etter at jeg hadde formatert og instalert windows igjen, så var det ingen av driverne som ble instalert.

 

Jeg fant driverne til hovedkort, cpu og gpu.

 

Når jeg går inn på enhetsbehandling å under skjermadaptere har jeg 2 drivere. Den ene er ATI Mobility Radeon HD 4200 Series og den andre står det Standard VGA-skjermkort. Den standar VGA-skjermkort "driveren" er det en gul trekant på med et svart utropstegn.

 

Det er også 2 enheter som er ukjent som ligger i Ukjente Enheter. Det er Ukjent enhet og Universal Serial Bus (USB)-kontroler.

 

Problemet mitt er at når jeg prøver å spille spill, så hakker det veldig mye å det er ikke ale spill som vil åpnes engang. De bare starter opp å får spillet starter blir sjermen svart og går tilbake til windows.

 

Er det noen som hvet hva som kan hvære gale?

 

De spillene jeg har prøvd er slike spill som jeg kunne spile før jeg formaterte. Pcen klarte BF3 helt fint men nå lagger tilogmed minekraft, Hellgate, og slike spill som GTA.

 

Takker på forhond for hjelp. Er det noe mer info dere trenger så gi besjed :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikkdriver henter du lett med å søke på goggle " ATI Mobility Radeon HD 4200 series driver"

 

Edit: så at grafikk driveren er ok, "Standard VGA-skjermkort" er nok bus driver eller noe,men prøv å reinstaller

driveren på nytt! Grunn til det hakker,er fordi driveren til grafikken ikke er rett konfiguert eller som du skriver,

mangler "Standard VGA-skjermkort."

 

dette finner du lett om du finner model nr på pcen.

 

Det som er ukjent er vanskelig å vite,men om du finner model nr på pcen gjør det ting lettere.

 

Står under pcen, eksempel : "hp pavilion dv6000" dv6000 er model nr her :)

 

Edit: Skriveleif

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Det eneste jeg finner av model nr er HP Pavilion dv6. Det står på sjermen oppe i høyre hjørne.

Prøvde å se under laptopen men fant ikke noe model nr.

 

Skal prøve å avistalere driveren å instalere på nytt å se om det hjelper. Prøvde det tidligere men kan prøve en gang til.

Lenke til kommentar

Hvis du titter litt nøyere etter så finner du ett serienr. eller modellnr. under hp-laptoppen din. Etter det er det bare å gå inn på hp.com og velge "support og drivere" for så velge modell. Der ligger alt av drivere som du måtte trenge for din maskin.

I tillegg så kan det være en idé og laste ned DirectX-oppdateringer fra microsoft sin hjemmeside ;)

Lenke til kommentar

http://h10025.www1.h...product=4121236

 

og velg "Let HP scan your system for out-of-date and missing drivers and software" :)

 

Edit: Norsk side:

http://h10025.www1.h...product=3892554

 

Ps: begge er "dv6" men er model nr etter det er ulike på sidene,så prøv "autoscan" så finner den driverene selv

 

Også windows update er flink å finne drivere til win7. Men kjør "autoskan" så ordner alt seg nok.

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...