Gå til innhold

x ganger nedlastning av fil - Chrome


Itek

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg ønsker ikke å laste ned en fil som allerede er lastet ned.. PDF, Word, excel osv...

 

Jeg ønsker automatisk å få åpnet dokumentet dersom det er lastet ned tidligere, istedet for å laste det ned på nytt.

 

Download mappen min er full nok som den er, om jeg ikke skal ha 20 versjoner av samme filen i tillegg...

 

Finnes det noe som kan hjelpe meg her? en addon? eller kanskje det bare er en instilling?

 

Klarer iallfall ikke finne ut av dette på egenhånd, så er takknemlig for hjelp...

Endret av Itek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Var ikke så godt forklart, men er problemet at du ike vil laste ned en fil om den allerede er lastet ned, elelr er det at du ikke får åpnet en nedlastet fil og må laste den ned igjen?

 

I utgangspunktet bør du vel ha kontroll på hva du har selv, slik at du ikke laster ned ting du ikke trenger. Like filer vil vel ha like navn og dermed overskrive hverandre, elelrs gir de ett tillegg som du sikekrt kan bruke til å spore opp hvem du kan slette.

Lenke til kommentar

Ja, ønsker ikke å laste ned en fil som allerede er lastet ned.

 

Endret litt på teksten i førstepost, håper det er bedre forsåelig nå. Trådnavnet kommer jeg ikke på noe som er bedre..

 

Download mappa er ikke akkurat den letteste å lete i, mye dokumenter og søppel der. Jeg rydder den av og til, men det hjelper lite...

Endret av Itek
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bruker aldri downloadmappa selv. Setter nettleseren til å spørre hvor filen skal lagres og har organisert det slik at jeg vet hva som er hvor. Aner ikke om et nettlesertillegg fikser det, men synes fortsatt det er enklest å ha litt system på det man har.

Lenke til kommentar

Finnes en utvidelse til Chrome, men den fungerer bare på den siste ustabile versjonen av nettleseren. Den heter "Have I Downloaded This Before?". Den vil ikke fungere på den nyeste vanlige stabile oppdateringen av Chrome, men den vil nok sannsynligvis være tilgjengelig når den ustabile versjonen blir gjort ferdig og sluppet som en vanlig oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil vente så kan du laste ned beta av Chrome her (velg "Beta channel for Windows"), den skal stort sett fungere som den vanlige versjonen og ser lik ut.

http://www.chromium....ved/dev-channel

Men det KAN bli problemer, men det er relativt liten sjanse for at den skal være noe dårligere enn den stabile versjonen. Den er like lett å installere som vanlig Chrome og alle bokmerker, lagrede passord og andre instillinger forblir uendret, du merker faktisk ikke forskjell.

 

Hvis du bestemmer deg for å prøve så kan du finne utvidelsen her.

https://chrome.googl...haijeamah?hl=en

 

Vil faktisk prøve dette selv, takk for ideen :)

Endret av Grewd
Lenke til kommentar

Nja, det er ikke helt sant.

Når du har installert Chrome beta så vil du alltid ha beta versjonen. Dette vil si at du vil alltid ligge et hakk foran den stabile versjonen når det gjelder oppdateringer, akkurat som den stabile oppdaterer til nye stabile versjoner så vil beta oppdatere til nye beta versjoner.

 

Hvis du ikke vil beholde beta i lengden så kan du installere den stabile versjonen igjen om 2-3 måneder, da regner jeg med at oppdateringen er på plass i den stabile versjonen. Er ikke sikker på om den oppdateringen vil være ferdig da, men det virker som Chrome oppdaterer relativt ofte.

Endret av Grewd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...