Gå til innhold

ny nVidia gaming pc 6000-8000


Anbefalte innlegg

halloi!

 

Da har jeg endelig sett meg grønn på den gamle stasjonæren min som ikke gjør annet enn blåskjermer og ctd i spill.

 

prisklasse: 6000-->8000

hovedbruk: gaming(skyrim, league, crysis, DA), nettsurf, stream.

 

Er av denne grunnen jeg har noen litt spessiele kriterier for min neste:

- nVidia skjermkort

- intel prosessor

- ikke crucial minne

- midi tower

- greit om det kan kjøpes fra komplett.no

 

ting som ikke trenger å føres på kjøpslisten:

- skjerm

- tastatur

- mus

- muligens jeg kanskje kan bruke min gamle psu? (750w modulær)

- har 4 tre år gamle snurredisker stående i, håper å kunne bruke dem med min nye(de er sata). Men kan jo føre opp en dugelig ssd :)

 

Datamaskinen skal høyst sannsynlig bli overclocket iløpet av sin levetid, derfor greit om kabinettet har god kjøleevne og trenger vell en aftermarket cpu-kjøler.

 

Selvbygg!

 

takker for all hjelp jeg får! :)

Endret av Legolin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på demodeler på Komplett så er det haugevis m gode tilbud, spesielt billig får du prosessorer og grafikkkort. Kan kanskje sende inn en mail og få bekrefta hva som skulle være grunnen til at de er nedprisa før du kjøper billigkrok varene.

Dette er ett godt forslag, har god peil på gfx men hovedkort/prosessor er ett lite mysterium for meg. Hva er det som er "in" for tiden?

Unnskyld, men hvorfor bare nVidia? AMD sine kort er ekstremt bra for tiden..

Vet at amd har meget gode kort ifh. ytelse/pris. Men jeg orker bare ikke mer av det drivertullet. Har kjørt amd i 5 år, og er igrunn lei. Etterhvert så ble det slik at enhver driveroppdatering ble ett mareritt, enten så gikk det greit, ellers så må man bruke flerfoldige timer på feilsøkning og 3. parts programvare for å faktisk fikse opp i feilen og ha hjertet i halsen mens du prøver å laste inn den forrige driveren du hadde installert.

Er mange som er opphengt i "dårlig drivere" fra ati/amd. Som er en gammel myte

Gammel og gammel myte. Alle driverene jeg har testet har diffuse problemer. Spessielt etter driveroppdateringer, mange ganger kan også atikmdag.sys føre til svært mange blåskjermer. Kanskje de har blitt bedre på de nyeste driverne sine, det kan jeg ikke uttale meg om da jeg kjører 13.1 Legacy.

Lenke til kommentar

For Windows (hvis vi ser bort fra CrossFire og SLI) så tør jeg påstå at stabiliteten er ganske lik i gjennomsnitt. Både AMD og Nvidia har sine drivere som er veldig stabile og sine flauser. Det kan være at Nvidia er et hint bedre, men det er ikke sant at den ene er kjempebra og den andre dårlig.

 

For Linux er saken en helt annen, men det går jeg ut ifra er irrelevant. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...