Gå til innhold

Hovedkort Anbefalinger!


Anbefalte innlegg

jeg har nå et AOpen AK33 mobo det funker fint bare det støtter ikke høyere enn ata 66

 

 

leiter etter et hovedkort som er lett til og bruke til og over klokke, kanskje en innebygget bra heat sensor pp cpuen, kortet skal ikke vere 266bus(har en 850mhz duron cpu og 384mb sd ram dette går vel ikke på et 266bus hovedkort?)

 

det skal være billig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit KT7A RAID.

Beste kortet til overklokking. Det er kanskje ikke så veeldig billig, men overkommelig. Der har du mulighet for opptil 4 ata-disker, som du kan kjøre parvis i raid-0 for sterkt forbedret hastighet på harddiskene. Du kan stille absolutt ALT (spenning, fsb, multiplier +++) i BIOS´en, under Softmenu III. Athlon prosessorer går på 200 eller 266 mhz (eller annet om du overklokker..) fsb selv om SD-rammen går 133mhz (eller annet om du overklokker). Går ut ifra at rammen din går på 133mhz, men at Duronen går på 200mhz fsb. Med Abit KT7A-kortet, kan du kjøre både rammen og Duronen på 133mhz fsb, da har duronen 266mhz buss, fordi athlon prosessorer alltid har en buss-multiplier på 2. Da må du slå av hostclock+pciclock i BIOS´en, hvis ikke så går rammen på 166mhz og vil sannsynligvis bli grillet. Virke vil den ivertfall ikke på denne hastigheten. Det samme gjelder Duron´en. Der må du stille ned multiplieren så Duronen din ikke plutselig blir boosta på 33% høyere hastighet enn det du har kjørt den på før. Det vil den garantert ikke tåle, den vil nok ikke tåle høyere hastighet med 133 (266) mhz buss. Det er forsåvidt ikke garantert at Duronen greier 133 (266) mhz front side buss heller, men jeg mener å ha lest om andre som har gjort det med duronen sin uten problemer.

 

Om denne posten ble aaaltfor lang og uforståelig for deg, just let me know og jeg skal slette den.

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...