Gå til innhold

Fjerne EN overskift i litteraturlista, i Word. Trenger svart fort


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal levere en bacherlor oppgave på fredag og det er noe jeg ikke får til.

 

Vi får ikke sidetall på forside eller innholdsfortegnelse og det har jeg fått til.

Vi får ikke ha sidetall på literaturlista og det har jeg også fått til. Dette har jeg fått til ved å bruke inndelingsskift. Så nå består oppgaven min av 3 deler.

 

Problemet er at innholdsfortengelsen tar automatisk i bruk de "overskrift" stilene. Altså min overskrift "litteraturlista" kommer med i innholdsfortegnelsen med side tall 1.

 

Spørsmålet er: Hvordan fjerner jeg "litteraturlista" fra innholdsfortegnelsen?

 

Håper at noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med forbehold om at jeg har misforstått noe. Innholdsfortegnelsen er som regel basert på stilene "Overskrift 1", "Overskrift 2" osv.

 

Hvis du vil ha bort litteraturlista fra innholdsfortegnelsen, er det bare å benytte en annen stil på denne (f.eks. tittel, undertittel), eventuelt ingen stil, bare formatere overskriften fra Skrift-menyen. Bare pass på at det ikke står noe disposisjonsnivå av typen nivå i vinduet avsnitt (høyreklikk på teksten og velg avsnitt). Disposisjonsnivå brødtekst gjør at overskriften ikke blir med på innholdsfortegnelsen.

 

Når det er gjort genererer du innholdsfortegnelsen på nytt (sett markør i innholdsfortegnelsen og trykk F9).

Lenke til kommentar

Med forbehold om at jeg har misforstått noe. Innholdsfortegnelsen er som regel basert på stilene "Overskrift 1", "Overskrift 2" osv.

 

Hvis du vil ha bort litteraturlista fra innholdsfortegnelsen, er det bare å benytte en annen stil på denne (f.eks. tittel, undertittel), eventuelt ingen stil, bare formatere overskriften fra Skrift-menyen. Bare pass på at det ikke står noe disposisjonsnivå av typen nivå i vinduet avsnitt (høyreklikk på teksten og velg avsnitt). Disposisjonsnivå brødtekst gjør at overskriften ikke blir med på innholdsfortegnelsen.

 

Når det er gjort genererer du innholdsfortegnelsen på nytt (sett markør i innholdsfortegnelsen og trykk F9).

 

Ok skal prøve dette:) Etter hauger av mail fikk jeg vite fra en i studentrådet at man kunne ha den med i innholdsfortegnelsen, så hvis jeg ikke får det til så vet jeg ihvertfall at de godtar det :)

 

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det er vel også vanlig å levere i PDF, og da skulle det vel ikke være noe problem med at sensor kunne "oppdatere" litteraturlisten om du bare sletter den på vanlig vis? Vet ikke helt hva som er vanlig hos dere. Hvis ikke så ville jeg

 

Ellers burde forslaget til BonzoDog fungere helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...