Gå til innhold

Software for backup av DVDer med software på


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle veldig gjerne tatt backup av min kart DVD til bilen. Den forige DVDen jeg hadde ble ødelagt, så jeg måtte gå til innkjøp av en ny DVD (1800 spenn!!). Jeg har ikke så lyst til å måtte gjøre det enda engang... Har derfor lyst til å ta backup av DVDen til min harddisk og også en ekstra kopi på DVD som jeg kan legge til sides.

Har søkt endel på nette og finner egentlig bare software som tar DVD filmer. Det er ikke jeg så interesert i...

Jeg har testa å bare kopiere til ISO også brenne ut på en ny DVD uten at det lykkes (Bilens navigasjon ville ikke lese den nye DVDen).

Er det noen her som har noen ideèr om hvilken software jeg kan bruke for å ta backup av min software? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve f.eks UltraISO, det programmet har jeg brukt i mange år nå, og kan i alle fall lage eksakte kopier av f.eks Windows (med oppstartspartisjon og alt) så det burde fungere 100% til det du beskriver.

Da bruker du UltraISO til å lage en .iso fil av den aktuelle platen, og så kan du bare brenne ut kopien med det brennerprogrammet du bruker til vanlig (eller f.eks Nero osv).

 

UltraISO og PowerISO er vel de eneste som jeg vet fungerer 100% med Windows plater, men jeg har kun brukt UltraISO.

Finnes sikkert masse andre programmer også, uten at jeg hverken vet navnet eller har prøvd noen av dem.

Lenke til kommentar

Da er det nok en kopibeskyttelse på den DVDen du prøver å kopiere. UltraISO skulle ha fumgert helt fint, men den tar ikke kopibeskyttet plater.

Du må nok se om du finner et program som f.eks brukes til å kopiere spill DVDer osv som også tar kopibeskyttelse. Har aldri kopiert slike plater selv, så har ikke peil på hva piratene der ute bruker. Men du trenger tydeligvis noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...