Gå til innhold

Nikon COOLPIX P7700


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å anskaffe meg et nytt kompaktkamera som skal være med meg der jeg ikke gidder å drasse på speilrefleksen.

Er det noen som har erfaringer, enten praktisk eller teoretisk om ovennevnte kamera? Ser at den jevnt over har kommet godt ut i tester, men det var tregt til å lagre i RAW, noe som bekymrer meg litt ettersom jeg kommer til å knipse i Jpeg+RAW-format. Det som gjør at jeg vurderer akkurat dette kamera er at jeg har Nikon speirefleks og jeg antar da at meny, hjul etc kan kjennes igjen. I tillegg har jeg en Nikon SB-700 blits, denne skulle vel fungere mot Nikon COOLPIX P7700?

 

Så, setter pris på kommentarer rundt dette, og skulle dere mene at jeg får et bedre kamera i samme prisleie så kom med alternativer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony DSC-RX100 er mindre, lettere, bedre i dårlig lys, har høyere oppløsning og er mye raskere. Det er enkel tilgang til manuell kontroll av alle parametre, selv under filming. Så jeg savner ikke noe i fra speilrefleksen.

 

Du vil miste flippskjerm og ekstern blits. Zoomen er ikke så lang men du får tilbake mye av det på grunn av høyere oppløsning og meget skarp optikk fra største blenderåpning sånn at du kan gjøre en kraftig crop uten problemer.

 

Hvis jeg ikke må tøye rawfilene så er det i mange tilfeller sammenlignbart med mitt Nikon D700 med tilsvarende objektiv.

 

Min påstand er at du ikke vil finne et bedre lommevennlig kamera.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

 

Vurderer å anskaffe meg et nytt kompaktkamera som skal være med meg der jeg ikke gidder å drasse på speilrefleksen.

Er det noen som har erfaringer, enten praktisk eller teoretisk om ovennevnte kamera? Ser at den jevnt over har kommet godt ut i tester, men det var tregt til å lagre i RAW, noe som bekymrer meg litt ettersom jeg kommer til å knipse i Jpeg+RAW-format. Det som gjør at jeg vurderer akkurat dette kamera er at jeg har Nikon speirefleks og jeg antar da at meny, hjul etc kan kjennes igjen. I tillegg har jeg en Nikon SB-700 blits, denne skulle vel fungere mot Nikon COOLPIX P7700?

 

Så, setter pris på kommentarer rundt dette, og skulle dere mene at jeg får et bedre kamera i samme prisleie så kom med alternativer :)

 

Har du kjøpt det? :) Åssen var det isåfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...