Gå til innhold

Optisk kabel, Xbox, Appel TV, hjemmekino og TV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en Panasonic 46"G30 TV og et LG hjemmekinoanlegg, HX906TAN. I tillegg har jeg en Xbox360 og Apple TV.

Mitt problem er at jeg ønsker og få 5.1 lyd på hjemmekinoanlegget fra begge to. Idag har jeg koblet Xbox'n til tv'n med hdmi og en optisk kabel fra Xbox'n til hjemmekino'n. Har bare én optisk inngang på hjemmekinoanlegget. Så må derfor bytte mellom Xbox'n og Apple TV.

Har prøvd å koble både Xbox'n og Apple TV'n til TV'n med hdmi og så optisk kabel fra TV'n til hjemmekinoanlegget, men får kun 2.0 lyd av dette. Vet noen om det er mulig å få 5.1 lyd gjennom TV'n den måten jeg har koblet på, og evnt. hva jeg må gjøre for å få det til. Eller blir jeg nødt til å bytte optisk kabelen mellom Xbox'n og Apple TV'n. Mister jo mye mening med en optisk kabel utgang fra TV'n hvis det ikke skal være mulig.

Takk for alle svar på forhånd!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så å si ingen TVer støtter gjennomkjøring av surround.

Eneste måten å få til surround med alle komponentene er enten å invistere i en HDMI switch. Dette er beste alternativ, og koster ikke veldig mye. De fås enten med manuel velging, fjernkontroll og/eller autovalg. Autovalg er at står komponenten som er satt på HDMI inngang 1 på, så vises denne, slås den av, så sjekker den om det er signal på HDMI inngang 2 osv. Beste alternativ er med fjernkontroll.

Det andre, og billigste alternativet, er å finne en manuell optisk switch. Deal Extreme skal ha en slik.

Når det kommer til den optiske på TVen, så får man surround ut av den, men det er KUN fra den innebygde tuneren, men ikke fra tilkoblede kilder. Underlig, men slik er det med alle merkene jeg har sjekket dette på. Og det er mange som har spurt om akuratt det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...